Tack, Frölunda!

Det bjöds trots allt på en liten skräll när Frölunda valde Luleå som kvartsfinalmotståndare i Hockeykväll. Eller skräll och skräll, egentligen inte eftersom jag tror att Timrå är farligare än Luleå. Det verkar dock inte förhandstipparna tro.

Det blev alltså Timrå som "blev över" och är det lag som HV ska möta. Trots att jag som sagt tror de är farligare än Luleå så känner jag mig väldigt nöjd och glad. Det är så mycket roligare att möta Timrå än Luleå, och extra roligt att det blir en repris på semifinalserien förra året. Jag har många fina (och mindre fina också visserligen) minnen därifrån, där jag spenderade mycket tid under semifinalveckorna. Nu är det dags att återvända inom kort!

Så tack, Frölunda, för att ni valde Luleå.

Kommentarer
Postat av: Japp

Hmm.. Kul och kul vet jag inte, förutom att HV förmodligen vinner, 4-1 i matcher tippar jag på, men det blir väl också förmodligen FBK i semi final och där är jag inte alls säker, men jag hoppas på 4-3 i matcher för HV, sedan får vi kanske möta LHC i finalen igen, och då vinner HV 4-3 i matcher igen :) I cloetta center !

2009-03-02 @ 23:16:58
Postat av: Tycho

Välkommen upp!

Jag är just nu i valet och kvalet om jag ska åka ner på Lördag... känns som bästa chansen jag har att åka ner... Men vi får väl se hur det blir...



Det kan nog bli en spännande matchserie, den känns oviss då inget av laget superimponerat. Det kommer avgöras med matcherna i Jönköping tror jag. Kan Timrå ta en av de två första i Jönköping kan HV får det jobbigt...

2009-03-03 @ 01:07:02
Postat av: Therese Gustafsson

Japp: Jag tippar på 4-2 i matcher för HV. Hoppas dock att du är en bättre tippare än mig, hade varit skönt att slå ut Timrå efter fem matcher.



Tycho: Tack så mycket! Jag kommer åka upp på alla matcher i Timrå som det ser ut just nu. Ser verkligen fram emot det. Klart att du ska åka ner på lördag. Hör av dig i så fall så kommer jag över och säger hej.



Jag håller med dig, tror att hemmamatcherna blir enormt viktiga. Det kommer bli en spännande och bra serie.

2009-03-03 @ 12:54:17
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag är lite kluven. Det kommer med all säkerhet bli roligare matcher mot Timrå om man jämför med vad det hade blivit mot Luleå. Men som du skriver så känns Timrå som en svårare motståndare för HV. När Timrå spelar på topp så är dom ruskigt bra.

2009-03-03 @ 15:00:32
Postat av: Therese Gustafsson

Sant. Jag tror dock att i slutändan så skulle HV slå ut både Luleå och Timrå, så det spelar egentligen ingen roll vilka de möter.

2009-03-03 @ 17:16:39
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0