Bortasegrarna fortsätter

HV vann med 3-0 mot Frölunda i torsdags. I de två senaste matcherna på bortaplan har de alltså hållit nollan. Skönt att det äntligen verkar ha lossnat. Publiken i Göteborg var faktiskt hur lugna som helst och hetsade inte mot bortaklacken en enda gång. Det har aldrig tidigare hänt under mina tjugotal gånger jag besökt Scandinavium. Kan nog bero på att Frölunda var ganska mediokra, så de hade inte så mycket att komma med.

Idag är det hemmamatch mot Timrå. Jag ska sitta vilket ska bli skönt. Framför allt eftersom man ser så mycket mer av hockeyn och lägger märke till fler saker än när man står. HV har sex spelare skadade, men det stoppade dem ju inte i torsdags så jag tror att det kommer gå bra idag också.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Tyvärr fortsätter hemmaförlusterna också.. :(

53 räddningar av Lindbäck, snacka om hans bästa match i karriären. Varför skulle han göra den just mot HV??? Jävla idiot... ;P

2009-11-27 @ 17:21:52
Postat av: kristoffer

Ni är väl inte bättre helt enkelt.

2009-11-27 @ 19:06:33
Postat av: Jonka

Jävligt starkt gjort. Hv är grymma iår. Älskar Niinimaa, har kört som fan med honom på NHL 2003 på PC. Grym back! HV71 - Linköping i final!

2009-11-28 @ 03:59:10
Postat av: Therese Gustafsson

Mackan: Ja, visst är det typiskt att han gör sin livs match mot HV. Men sånt som händer. Idag är det vinst mot Skellefteå som gäller.

2009-11-28 @ 11:23:38
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0