Tillbaka till allvaret

Karjala Cup är äntligen slut.

Det gick ju tyvärr sådär för Sverige. Jag missade matchen mot Ryssland i lördags, men var på plats i Kinnarps i torsdags när de mötte Tjeckien, där de gjorde en helt okej match. Liv, Davidsson och Thörnberg gjorde en varsin assist. Det var dessutom ca. 5600 pers. där, vilket är mer än vad jag trodde. I söndags blev det ju totalt fiasko när Sverige mötte Finland. Det började lite kul med att Puistola och Voutilainen noterades för ett varsitt mål, men sedan rann det iväg och då var det inte speciellt roligt längre. Sverige förlorade med 7-0.

Nu är det dags för elitserien igen. HV spelar bortamatch mot Luleå (vars supportrar påstod att Luleå har ett bättre lag än HV i våras) ikväll och både Gustafsson och Laine är tillbaka. Har ingen aning om var de ska spela, men jag antar att Laine får gå in på sin gamla plats med Beech och Ledin, trots att Petersson har varit grym när han fått spela med dem. 

Det lär bli en spännande match ikväll, som jag tyvärr får följa via TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0