Säsongspremiär

Imorgon är det säsongspremiär. Det känns som alldeles nyss jag stod i Löfbergs Lila Arena och såg guldmedaljerna delas ut till Färjestad. Samma sak upprepar sig varenda år - när säsongen tar slut tycker man att det känns som en evighet tills det drar igång igen, men när de där långa månaderna har gått och det är dags så tycker man att allt har gått så fort.

Förra säsongen var konstig. Det gick upp och ner för HV och det var många som inte trodde att de skulle klara av slutspelet. Men när vi summerade säsongen så stod de ändå där med ett silver. Jag känner fortfarande frustration när jag tänker tillbaka på finalförlusten. HV var så nära men ändå så långt borta från ett nytt guld. 

Den största besvikelsen var inte den sista matchen, utan matchen innan det, när HV ledde med 2-0 men till slut förlorade i förlängning efter att Voutilainen missat en straff. Jag har aldrig upplevt en sådan besvikelse. Trots det är jag ändå stolt över silvret och kommer alltid att minnas hur mycket hjärta HV visade under hela slutspelet.

Nu är det dags att lägga det bakom oss och blicka fram emot den nya säsongen som startar imorgon. Det känns även som att det är dags att dra igång bloggen igen. Hoppas att ni orkar följa med en säsong till!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Håller med, detta är vad man väntat på och nu sätter det igång och det känns som det var för någon vecka sedan som förra säsongen tog slut.



Fasen vad taggad man är nu :)

2009-09-21 @ 08:57:38
Postat av: Dino Vercotti

Jupp, visst orkar vi hänga med. Kör hårt!

2009-09-21 @ 08:59:40
URL: http://caveoframblings.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Visst är man taggad. Ikväll är det dags!

2009-09-21 @ 11:27:48
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

"nära"?

färjestad var överlägsna

2009-09-21 @ 22:58:58
Postat av: Therese Gustafsson

Som jag skrev, "nära men ändå så långt borta". De två sista matcherna var ju jämna.

2009-09-22 @ 01:01:59
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

jämnare än tidigare, men då hade vi släppt upp er lite.

2009-09-29 @ 04:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0