Tredje raka vinsten



HV vann även sin tredje match och leder fortfarande serien. Jag tycker dock inte att de spelade speciellt bra igår. Det är starkt att vinna med 4-2 på bortaplan trots att man inte är på topp. Gårdagens match påminde mig lite om guldsäsongen, när HV:s styrka var att de kunde vinna trots att de ibland spelade lite sämre. Förra säsongen var det precis tvärtom, då förlorade de istället dessa matcher.

Stefan Liv var som vanligt bra och Oscar Sundh visade att han är otroligt duktig i boxplay. Jukka Voutilainen gjorde två nya mål och är nu uppe i fem mål på tre matcher. Bra för hans självförtroende. Nichlas Torp gjorde däremot en hel del misstag. Fortsätter han så lär det bli lätt för Janne Karlsson att peta honom och låta Grillfors ta hans plats. Men jag gillar egentligen Torp och hoppas att han rycker upp sig.



Lite komiskt att Vinnerborg behövde ta hjälp av videodomaren två gånger. Alla minns ju vad som hände senast, så förtroendet för Rögles personal är inte på topp. Men å andra sidan vågar de väl knappast göra om samma misstag igen.

Det enda jag har att klaga på är Rögles andra mål, då det stod typ 20 spelare i målgården när de sköt in pucken. Liv låg inne i målet och kunde inte göra någonting. Märkligt att Vinnerborg godkände det kan man ju tycka.

Hur som helst, underbart med tre poäng. Jag ser fram emot fortsättningen på säsongen.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag tycker att Torp skötte sig rätt bra ändå.



Men jag hoppas att Ledin fick sig en rejäl avhyvling efter den katastrofalt dåliga matchen från hans sida. Två idiotutvisningar i offensiv zon. VARFÖR? Det var ju inga lägen där han skulle hindra en kontring. Både jag å Fia fick flashbacks från hans tid i FBK.



Nä kan Janne bänka Tedenby så kan han fan mig bänka en värdelös Ledin oxå!

2009-09-27 @ 17:48:36
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

John'J: Varför var inte du i Ängelholm?! Tittade efter dig...

2009-09-27 @ 17:49:28
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag vet att Torp är en favorit hos dig, men det går ju inte att blunda för de misstag han gjorde. Han är en del av laget nu och man ska kunna ha precis lika höga förväntningar på honom som på resten av laget. Jag tycker dock att han var bra i de två tidigare matcherna.



Tedenby har mycket kvar att bevisa. När han väl får spela gäller det att övertyga och det har inte han gjort hittills.



John var förresten i Ängelholm, snackade med honom efter matchen.

2009-09-27 @ 18:46:08
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Haha, där har du ju fått med min mamma på bild. längst ner till vänster på översta bilden :D



Daniel, visst var jag där. Stod lite längre ner i klacken, kanske 3 eller 4 trappor från staketet längst ner. Men dej såg man ju inte röken av ;-)

2009-09-28 @ 12:17:19
Postat av: Daniel

John'J: Har du klippt av svansen? Dessutom kan du inte stått mer än 3 steg framför mig då. För jag stod bakom räcket ovanför dig :).

2009-09-28 @ 15:21:03
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

Eller är det ett räcke mellan kanske? Stod å hängde på det mellersta iaf :)

2009-09-28 @ 15:21:56
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Större skandal hur ni kan få erat 2-0 godkänt idag, vem fan som helst ser att spelaren är inne i målgården när pucken dimper ner. Lite svårare när fler är där, även om det ska dömas bort då med. Jag blir tokig på alla mål som godkänns trots alla spelare på hela banan ska stå där. pinsamt av domarna i varje omgång

2009-09-29 @ 04:28:28
Postat av: Adam K

Kristoffer:

Jag håller med dig. Inte ens två-domarsystem hjälper=)



Domaren sa enligt Fredrik Andersson på Modos hemsida:

"Vi får inte kolla på sådant" om spelaren är i målgården eller inte. Snacka om att rädda sitt eget skinn. Nåja, borde göra någonting åt detta kalla-anka dömandet. Menar hur svårt är det för dne som skriver i regelboken att förutse händelser och därifrån skriva in en regel??

2009-09-29 @ 14:17:44
Postat av: Jonas

Kanske vi 2-0 målet, men inte annars.. Sedan förstår jag inte varför ni gnäller eftersom det döms lika oavsett lag. Själv var jag lite krasslig så jag kunde inte se matchen live :/

2009-09-29 @ 14:36:43
Postat av: kristoffer

Om dom så var 10 domare på planen skulle det int hjälpa :S

2009-09-30 @ 00:02:03
Postat av: Anonym

Ska du skriva så skriv oredentligt , vad 20 man vi mål , om du ine är medveten om det så är man bara 5 man i ett lag . så vad yrar du om ,

2009-10-04 @ 15:27:36
Postat av: Therese Gustafsson

Har du hört talas om överdrift någon gång?

2009-10-04 @ 20:07:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Vad yrar du om? du kan inte ens skriva svenska så man förstår. vadå 20 man?

2009-10-05 @ 04:51:56
Postat av: Therese Gustafsson

Antar att han/hon syftade på att jag skrev att det stod typ 20 spelare i målgården när Rögle gjorde ett av sina mål.

2009-10-05 @ 14:17:11
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

aha, orkade inte kika ända längst upp :P

2009-10-06 @ 23:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0