10 augusti 2010

HV har haft sin ispremiär för den nya säsongen. Det känns som vanligt jättekonstigt att det redan är en ny säsong, samtidigt som guldfirandet känns som en evighet sen. Det har hänt en del sen dess. Jag har lämnat Sverige och mitt älskade Jönköping och bosatt mig i Berlin, Tyskland för ett tag. Jag vet inte när jag återvänder hem, men jag kommer i alla fall att missa grundserien den här säsongen.

Jag har, precis som efter förra guldet, inte längtat alls efter hockey under sommaren. Jag får ångest över att allt börjar om igen. Jag vill bara fortsätta njuta av guldet så länge det går.

När jag tänker tillbaka på den 24 april när HV tog sitt fjärde SM-guld så gör jag det med blandade känslor. Stolthet och lycka naturligtvis, men en liten del av mig tycker fortfarande att det är jobbigt att tänka tillbaka på det faktum att vi blev ifråntagna det roligaste och det jag sett fram emot i flera år - att vara på plats på Hovet. För många kanske det inte spelade en sådan stor roll, men för mig förstörde det en del av känslan som jag längtat efter att få känna.

Jag njöt inte under matchen och jag kunde inte känna någon glädje när Petrasek gjorde mål med bara ett par minuter kvar. När Laine avgjorde i förlängningen blev jag i och för sig precis lika glad som alla andra och just då brydde jag mig inte det minsta om att jag inte var på plats, men nu i efterhand känns det fortfarande som att något fattades.

Jag skulle inte byta ut guldet mot någonting och firandet veckan efter var nog en av de roligaste och bästa veckorna i mitt liv. Men visst känns det lite tungt att tänka tillbaka på besvikelsen jag kände ända fram till Laine gjorde det där målet.

Bloggen kommer som ni förstår inte uppdateras särskilt flitigt den kommande säsongen, men jag kommer tillbaka. Jag hoppas att ni alla får en rolig hockeysäsong.

HV, lycka till!


Kommentarer
Postat av: qwerty

Kommer sakna dig

2010-08-15 @ 02:21:09
Postat av: J

Jag med :/

2010-08-16 @ 01:22:22
Postat av: Anders

Samma här, både på bloggen och i Kinnarps...

2010-08-16 @ 10:45:50
Postat av: John´J

Ojojoj, Berlin! Hur kommer detta sej, om man får fråga? Hoppas att du får en fin tid där och att du kanske får se lite hockey ändå? Hörde att dom har en ny fin arena där. Ha det så bra och sköt om dej

2010-08-20 @ 17:29:46
Postat av: hanna

jag kommer sakna din blogg, men lycka till i berlin!

2010-08-22 @ 12:02:18
URL: http://hannasigvardson.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tack allihopa!



John, åkte till Berlin för att jobba ett tag. Åkte iväg exakt en vecka efter guldet, men var faktiskt i Jönköping i helgen och hälsade på. Eisbären Berlins arena är väldigt fin och mäktig, så lite hockey blir det nog ändå.

2010-08-23 @ 00:26:50
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0