Nu kör vi!

Ikväll är det dags! "Tidernas slutspel", som det kallas, startar. Som vanligt undrar man var hela säsongen tog vägen - det var ju nyss premiär. Men jag är redo och laddad för slutspelet. Från och med nu är allt annat än hockey oviktigt. Samtidigt som det är det bästa i världen så är det också några jobbiga veckor man har framför sig, där man kommer vara både grinig, stressad och nervös.

Befinner mig redan i Norrland för att se matchen på plats i ikväll. Jag hoppas att de trevliga matchvärdarna från förra året är kvar och att de säljer den hembakta kakan som vi åt i varje paus, annars blir jag besviken. På själva matchen har jag inte så höga förväntningar. HV brukar aldrig, eller i alla fall sällan, vinna första matchen i en slutspelsserie. Däremot skulle det såklart vara skönt om de för en gångs skull gjorde det.

NU KÖR VI!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, nu kör vi! Själv sitter jag dock hemma i Jönköping och följer med spänning den första matchen. Hoppas att ni får det riktigt skoj på matchen ikväll. Heja HV Blå!

2010-03-18 @ 13:45:22
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.
Postat av: Loke

Har aldrig hört talas om att detta skulle vara tidernas slutspel? Vad är så speciellt med detta? Lockout året 2003-04 var isåfall tidernas slutspel!!! Har aldrig känt en sån svacka i suget inför ett slutspel.

2010-03-18 @ 17:03:54
Postat av: Therese Gustafsson

Loke: Media kallar det "tidernas slutspel" eftersom det enligt dem kommer bli ett jämnare slutspel än någonsin. Jag personligen tycker att det är lika roligt varje år.

2010-03-19 @ 01:21:15
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Tina

Glöm inte att det är tidernas slutspel TROTS att Foppas Modo inte är med...



Lika trevliga värdar, men sämre hembakta kakor är väl betyget. :)

2010-03-22 @ 12:16:02
Postat av: Timrå fan!

hej allihopa, vet ni vad det är för skillnad mellan hiv och hv?



Hiv utvecklas det gör inte hv:) hehe ni tar er inte så långt denna säsong ska ni se.

2010-03-25 @ 11:56:45
Postat av: Therese Gustafsson

Tina: Det betyget håller jag med om.



Timrå fan: Gud vad roliga ni är där uppe i Timrå. Synd att ni inte är lika bra på att spela hockey som ni är på att skämta. Jag hörde förresten en annan rolig sak igår. Att HV ska spela semifinal men det ska inte Timrå.

2010-03-27 @ 19:12:46
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0