Brynäs - HV71

Egentligen skulle jag ha varit på väg till Gävle nu, där HV spelar match mot Brynäs i kväll. Men det är jag icke. Jag tycker att det är mest synd om mig i hela världen som missar två matcher i rad. Det minns jag faktiskt inte ens senast det hände.

I den senaste matchen var halva laget sjuka och skadade. De flesta var däckade i feber och verkar fortfarande vara det. Jukka Voutilainen såg dödsjuk ut i Finland men spelade i lördags. Nu har han dock blivit sjuk igen och ligger enligt rapport däckad på hotellrummet i Gävle.

Motståndarna, Brynäs, började säsongen hur bra som helst. Jag visste hela tiden att det bara var en tidsfråga innan det skulle bli fritt fall för dem, och nu kan man minst sagt säga att det är här. Brynäs har förlorat sex matcher i rad och ligger nu bara en poäng före HV. Jag är dock en aning oroad över detta då motståndarna har en tendens att bryta sina förlustsviter mot just HV. Men samtidigt så brukar HV spela bra i Läkerol Arena och har vunnit de senaste matcherna där.

I kväll ska vi klättra i tabellen!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Men vad har du gjort människa...?

2008-11-03 @ 17:34:41
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Varit i Finland. Landslagsuppehållet kommer minst sagt lägligt. Både för mig och de skadade/sjuka spelarna i HV.

2008-11-03 @ 19:09:03
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Finland är ett farligt land. Finnar slåss med kniv och badar bastu. Du får ta med benskydd nästa gång =)

2008-11-04 @ 02:53:20
Postat av: Therese Gustafsson

Dessutom kastar de glas på golvet inne på krogen. Livsfarligt! Ska till Schweiz om en vecka, förhoppningsvis är de mer normala där.

2008-11-04 @ 14:44:12
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0