Minnet är bra men kort

I morgon har HV71 hemmamatch mot Skellefteå. En av mina bästa vänner, även hon en före detta Aftonbladet-bloggare, är Skellefteå-supporter. Jag brukar i stort sett alltid få sms-rapporter från Skellefteås matcher och för några år sen kunde jag mer eller mindre allt om laget, allt tack vare Viktoria. Därför brukar jag också unna Skellefteå framgång.

Jag och Viktoria talades vid tidigare i dag, och som vanligt kom vi in på ämnet hockey.
Viktoria: I morgon ska Skellefteå AIK ta säsongens första trepoängare!
Jag: Det hoppas jag verkligen. Och jag hoppas även att HV gör det.

Tjugo minuter senare slog det mig att HV och Skellefteå faktiskt möter varandra, varpå jag genast kontaktade Viktoria och tog tillbaka mitt uttalande. Skellefteå får gärna vinna alla övriga matcher, men när de möter HV unnar jag dem minsann ingen seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0