Dags för bortamatch

I dag spelar HV sin första bortamatch för den här säsongen. Tråkigt nog spelas den i E.ON Arena, 70 mil härifrån. Senast HV mötte Timrå var i slutspelet. Den sjätte semifinalen i Timrå, där HV gick till final, är ett underbart minne. De övriga bortamatcherna i semifinalserien var däremot jobbiga. Det var alltid ett sånt jäkla liv på publiken och dessutom förlorade HV. Jag mår än i dag dåligt när jag tänker tillbaka på besvikelsen efter den matchen där HV hade en kvitteringspuck inne ungefär en hundradel för sent.

Men nu är det en ny säsong och jag tror inte att jag insett hur mycket jag saknat att stå i Kinnarps Arena under sommaren. Jag njöt under hela matchen i måndags. Det kändes underbart att vara tillbaka och ha en hel säsong framför sig. Tidigare har jag haft en pessimistisk syn och tänkt att det inte är lika roligt att vinna guld två år i rad, men nu drömmer jag redan om att få se Davidsson lyfta bucklan igen.

Jag blev positivt överraskad av HV:s spel. Premiärer brukar oftast inte innehålla särskilt bra spel från något av lagen, men HV började så som de avslutade den förra säsongen. Jag hoppas att de inte är för kaxiga i dag eftersom de vann med så stora siffror. Om de går in i matchen med rätt inställning så kommer förhoppningsvis "serieledningen" hålla i sig även efter i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0