Beröm till några som förtjänar det

Dåligt av mig att inte nämna Christoffer Bengtsberg i inlägget jag skrev efter matchen. Det kommer i och för sig alla andra göra, men ändå. Eftersom både Liv och Andersson är sjuka så fick Bengtsberg göra elitseriedebut i dag. Jag tycker att han gjorde en stabil match, tog det han skulle och släppte in mål som han inte kunde göra någonting åt. Bakom sig hade han en förlust mot Espoo där han släppte in sex mål, så det måste sannerligen vara skönt att få den "riktiga" debuten avklarad med en sådan bra insats. Särskilt med tanke på att han fick veta att han skulle spela kl. 10 imorse när han befann sig i Växjö och förberedde sig för en allsvensk match.

När jag ändå är så positiv och glad så vill jag även berömma mina vänner nere i Jönköping som gjorde en fin insats på läktaren i dag. Åtminstone lät det så genom TV-rutan. Det var knappt tyst en enda gång. Jag själv befinner mig tyvärr fortfarande uppe i Norrland efter julfirandet, vilket visserligen passar ganska bra eftersom HV spelar i Gävle på söndag.

Nu ska jag heja på Brynäs som är på väg att hämta upp ett 5-1-underläge mot LHC. Jag hoppas som vanligt på oavgjort. För övrigt undrar jag var Jämtin är.

Kommentarer
Postat av: John´J

Jämtin dras med en armbågsskada. Bengtsberg fick en skön debutmatch i Elitserien, till skillnad mot CL-matchen så fick han ju lite mer hjälp och SSK är ju inte direkt det vassaste laget

2008-12-26 @ 22:51:04
Postat av: Therese Gustafsson

Sant. Ska bli spännande att se hur det går för Bengtsberg mot lite bättre motstånd. Andersson är dock troligtvis tillbaka på söndag eftersom han "bara" har magsjuka.

2008-12-26 @ 23:53:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Stabil match? Tycker han gjorde en riktigt bra match!!! Där fick alla motståndare till Bengtsberg en rejäl känga. Jag kunde inte låta bli att hylla Bengtsberg efter varje räddning då jag stod med en av de som ratade Bengtsberg som mest.



Synd att inte Jämtin var med.. då hade Brynäs tagit in och troligtvis vunnit matchen.

2008-12-27 @ 18:10:12
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Okej, stabil kanske var en underdrift. Bengtsberg var jättebra! Jag har dock aldrig tvivlat på hans kapacitet. Ända sedan jag såg honom i J20 första gången har jag vetat att han är en stor talang.

2008-12-28 @ 20:50:03
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0