Hemmavecka på tur

Som jag skrev i går är den här veckan viktig för HV:s del, då de har tre raka hemmamatcher. Matcherna är dessutom mot lag som HV har en rimlig chans att antingen gå om i tabellen efter veckans slut, eller mot lag som har chansen att gå om HV. Först ut är match mot Djurgården i kväll.

Sist lagen möttes i Kinnarps Arena, bara för två veckor sedan, så vann HV med 3-2. Det var en rättvis seger men den satt långt inne. HV låg under två gånger i matchen, vilket vi i och för sig blivit vana vid, och inte förrän i tredje perioden gjorde Teemu Laine segermålet.

Det börjar bli rätt tröttsamt att säga det, men i kväll SKA bara HV göra första målet i matchen. Det har gått tretton omgångar och jag är jävligt trött på att motståndarna tar ledningen gång på gång. Det vore verkligen skönt att få in första målet och sen hålla ledningen matchen ut i stället för vara tvugna att jaga hela tiden.

Nu satsar vi på tre raka hemmavinster! Kämpa HV!

Kommentarer
Postat av: kent

Ehhh...3 raka vinster. Hoppas jag inte. Vi kommer på torsdag och kör sedvanlig ryggsäckshockey.



God lycka ikväll, hoppas på en tuff, krafttömmande match, så ni är sega i påkarna till torsdag.

2008-10-21 @ 14:28:18
URL: http://sargut.wordpress.com
Postat av: Daniel

Jag tror precis som jag sa till Nike att det kommer ta 20-talet omgångar innan förbannelsen är bruten! Men jag hoppas innerligt att jag har sååå fel...

2008-10-21 @ 15:23:55
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kent: Så slöa som HV var i går så lär de knappast vara sega mot SSK på torsdag. Väl mött!



Daniel: Efter gårdagens match ser det ju tyvärr ut som att du kan få rätt. Verkar inte som att HV kan göra första målet. Trots flera powerplay i inledningen av matchen i går så klarade de inte av att ta ledningen. Jävligt tröttsamt.

2008-10-22 @ 07:49:13
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0