Vi står inför en viktig vecka

Nu har inför HV71 - Djurgården dykt upp på HV:s hemsida. Som vanligt finns där en del snack om den senaste matchen, i det här fallet Frölunda - HV, med Kenta Johansson. Kenta tycker att HV gjorde en godkänd match i lördags.

Det tycker inte jag.


Kenta tycker att det enbart var boxplay och powerplay som var anledningen till att HV förlorade matchen. Att släppa in fyra mål i boxplay i en och samma match är jävligt onödigt och det är uselt att bara göra ett enda powerplay-mål på tre matcher, det håller jag med om. Men det är inte där som HV förlorar matcherna.

Anledningen till att HV förlorar mer än de vinner är att de är för bekväma. Ingen gör skitjobbet, ingen visar att de vill vinna mer än motståndarna. Då spelar det ingen roll hur bra box- och powerplay man har. Man förlorar ändå.

HV gjorde en dålig match i lördags, bortsett från tredje perioden när det redan var för sent. Och så länge Kenta yrar om att det är spel i numerärt över- och underläge som gör att HV förlorar, då kommer den omtalade vändningen inte att komma. I stället är det bara att inse att det är något annat som inte fungerar, och har inte gjort det fullt ut på 13 omgångar.

Jag tror på HV och jag vet att de är bättre än så här. Men omgångarna går fort förbi och snart har vi helt plötsligt spelat halva serien. Tabellen börjar sätta sig, och den kommande veckan med tre hemmamatcher blir väldigt viktig för hur HV:s säsong kommer fortsätta se ut.


Kommentarer
Postat av: Tina

Nu tycker jag du är lite väl hård, Tessa!

Jag tycker istället att man ska lyfta fram det positiva, och först när man gör det kan vändningen komma. Vad vi först och främst ska ta med oss från matchen i lördags är väl Kentas insats ändå. Jag har ibland tyckt att han varit lite väl passiv, men nu visade han ändå att han tyckte något borde hända. Tala om för mig när en tränare senast lät laget spela utan målvakt så länge??

2008-10-21 @ 14:45:57
Postat av: Daniel

Jag håller med dig Tessa. Precis som du skrev vill INGEN göra skitjobbet. Vart finns aggresiviteten? Se till att bli lite förbannad och då talar jag inte om Thörnbergs många patetiska försök som resulterar i flygande svanen. Nej jag talar om ren och skär jävla ilska. Motståndarna ska inte få hacka och slå på vår målvakt... direkt ska någon fram och markera. Ta en tvåa om det krävs för så länge det är en tydlig markering till motståndarna tycker jag det kan vara värt en tvåa.



Håller dessutom med Wikegård från gårdagens hockeykväll. Det ska inte snackas med motståndarna, det handlar om vinna matcher och då kan man inte hålla på och fjanta runt!!!

2008-10-21 @ 15:30:36
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Tina: Och du är lika positiv som vanligt, haha. Det är bra att det finns sånna som du. Kommer aldrig glömma i finalserien när du var den enda som höll hoppet uppe. Och du fick ju rätt till slut! Håller med dig om Kentas insats i lördags. Härligt att han vågade chansa och ta ut målvakten så pass tidigt.



Daniel: Helt rätt! Jag saknar Jämtin, Ledin och Ward. Men samtidigt vet jag att de spelarna som finns kvar klarar av det jobbet också, bara de vill tillräckligt. De måste visa vilja!

2008-10-22 @ 07:55:09
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0