Ytterligare en vinst i Linköping

I går var jag som ni vet i Linköping. Med tanke på att HV gjort en hel del dåliga insatser den här säsongen, inte minst den senaste veckan, så var vissa oroliga över att Linköping skulle vinna med stora siffror. Men HV brukar spela bättre mot bra motstånd - och så även den här gången. Linköping skötte visserligen den offensiva biten men HV spelade ett riktigt bra försvarsspel och vann efter förlängning med 2-1. Det kändes lika underbart som alltid att åka ifrån Cloetta Center med en seger, något vi nästan är vana vid att få göra nu.

Och hur osannolikt det än låter så gjorde HV första målet i matchen. Det krävdes alltså en match mot serieledarna på bortaplan för att HV skulle lyckas göra 1-0. När man slutat böna och be om ett 1-0-mål så kom det. Och det lustigaste av allt var väl ändå att David Fredriksson av alla människor, gjorde det. Fredriksson bröt en svit på 16 matcher.

Bäst i HV var annars Andreas Andersson, som helt korrekt fick stå i mål, och Nicholas Angell. Angell har inte gjort en enda dålig match i HV-tröjan så här långt. Det har heller inte Kris Beech gjort. Jag gillar Beech mer och mer och mot MODO i lördags (en match jag inte ens skrivit en rad om, men skit samma) gjorde han ytterligare ett mål. Jag älskar honom redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0