3 underbara poäng

Gårdagens match mot MODO gick lättare än förväntat. Matchen kändes oavgjord redan när HV gjorde 3-0 i den första perioden. Tyvärr bjöd de in MODO i matchen efter ett litet tveksamt försvarsspel, men det ordnade upp sig och HV vann till slut med 6-4. Faktum är att HV brukar spela bra i Swedbank Arena och gör ofta många mål där uppe. HV har aldrig förlorat i den arenan i grundserien sedan den invigdes för 2½ år sedan.

Foppa spelade inte, men inte stoppade det honom från att vara matchens fokus. Mitt under pågående match, en av säsongens viktigaste, har han en presskonferens där han meddelar att hans säsong är över efter totalt två matcher. Skit i matchen liksom, det viktigaste är ju givetvis att meddela att Foppa avslutar säsongen. Det kunde absolut inte vänta till matchen var slut. Bra gjort MODO.

Det roligaste av allt var MODO-spelarnas uttalanden om att Foppas avhopp inte påverkade dem alls. När Foppa spelar, spyr de ut lovord om honom, om hur fantastisk och viktig han är för laget. Men samtidigt spelar det tydligen ingen roll om han inte spelar?

Nu skiter vi i Foppa. HV vann och det är det enda som spelar roll.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Du får säga vad du vill men jag förstår fortfarande inte varför Ullström och framför allt Torp inte fick spela. Det är inte särskilt bra att släpp in Modo i matchen till 3-4, matchen skulle stängts redan vid 0-3. Så att plocka bort det tuffaste vi har på backplats och ersätta det med en högerfattad misslyckad värvning förstår iaf inte jag... TROTS VINST!

2009-02-18 @ 17:24:56
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Och du tror att HV hade stängt matchen om Ullström och Torp hade spelat?



Jag förstår inte ditt resonemang. HV vann och det är det viktigaste, skit samma vilka som spelar.

2009-02-18 @ 23:25:49
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag tror ju att en fysiskt spelande back, Torp, har betydligt större chans att stänga en match än vad Angell har iaf! Och nej givetvis inte ensam men tillsammans med Luoma har han spelat bländande bra.



Skitsamma vilka som spelar? NEJ. HV har slarvat bort talanger förr. Se bara Hjalmarsson som ett exempel. Att plocka bort spelare som är bland de bästa i laget förstår inte jag iaf...

2009-02-19 @ 09:42:17
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

En talang ut (Ullström) och en talang in (Önerud), så det går ju jämnt ut. Alla kan inte spela, så är det bara.



För övrigt, HV slarvade inte bort Hjalmarsson. Hjalmarsson var inte tillräckligt bra för att ta en plats bland HV:s backar, och det kunde han tydligen inte acceptera.

2009-02-19 @ 17:38:18
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Klart att alla inte kan spela, men varför inte spela de som är bäst? Men som jag läst fler andra skrivit så går visst ålder före talang. Jag väljer Ullström 7 dagar i veckan framför Lindström!



Du det var ta mig fan det absolut dummaste jag hört hittills detta året. Hjalmarsson var minst 6e back då det begav sig... Så jo HV slarvade bort Hjalmarsson! Vill du inte erkänna Hjalmarsson så kan vi ju ta Åkerlund som nästa talang att slänga ut i kylan.

2009-02-19 @ 18:01:39
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Håller delvis med om Åkerlund. Men å andra sidan skulle jag inte byta varken Liv eller Andersson mot Åkerlund i dagsläget, så med facit i hand tycker jag att HV gjorde rätt.

2009-02-20 @ 12:12:38
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0