Adjö till seriesegern

HV förlorade gårdagens livsviktiga match mot Luleå, så nu är det bara att säga tack och hej till seriesegern. Chansen var liksom minimal redan innan matchen i går, och förbättrades därmed knappast av ännu en förlust. Även fast det är nio poäng kvar att spela om och HV har en stor chans att vinna resterande matcher så känns det osannolikt att Färjestad förlorar tre i rad.

Det värsta av allt är att HV till och med kan mista sin topp 4-placering. Just nu kan de sluta på allt mellan tvåa och femma i serien. För tillfället ligger de trea eftersom Luleå gick om dem i går. Det känns jävligt bittert. Jag köper inte snacket om att det räcker att komma bland de åtta bästa, för fördelen att välja lag kan avgöra ett helt slutspel. Jag menar, det är en viss skillnad på att möta Brynäs och Frölunda i en kvartsfinal.

Det är bara att gratulera Färjestad till seriesegern och koncentrera sig på att ta tillbaka andraplatsen. Jag kommer allvarligt talat skämmas om HV hamnar bakom Luleå i tabellen.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Vi har faktiskt 2 svåra bortamatcher..

2009-02-22 @ 19:02:41
Postat av: Lasse

F´låt... Men skämmas...?

2009-02-22 @ 20:58:29
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Filip

Förlåt, men hv borde skämmas över dig isf

2009-02-22 @ 21:07:07
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Ni är väl bra på bortaplan?



Lasse: På pappret har Luleå ett betydligt sämre lag än HV enligt mig. Därför tycker jag att Luleå är ett lag som HV bör slå. Luleå ska dock ha all heder, de har gjort det bra med tanke på förutsättningarna.



Filip: Det får de gärna göra i så fall.

2009-02-22 @ 21:21:17
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Inte mot bottenlag som vi underskattar typ jämnt..

2009-02-22 @ 22:00:12
Postat av: Daniel

Varsågod att skämmas!!! Förstår inte varför dock. Krävs väldigt mkt innan jag någonsin skulle kunna skämmas för laget i hjärtat!



Att du sedan kan se ner på Luleå som du gör får dock mig att skämmas å din vägar. Är det inte dags för dig att inse att bara för att HV på pappret är bättre så behöver det inte visa sig på isen. Hur många säsonger har inte VF haft topp tre på pappret och hur har det sett ut de senaste två säsongerna?



Borde du inte skämmas över att FBK ligger etta oxå? Menar HV har ju trots allt bättre lag på pappret än dem oxå...

2009-02-22 @ 22:39:17
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Sant. Dessutom slåss ju exempelvis Rögle, som Färjestad möter i morgon, för liv och död. Det kan vara HV:s räddning, men det känns som sagt ganska osannolikt.

2009-02-22 @ 23:00:20
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Jag vet mycket väl att bara för att man har ett bättre lag på pappret så behöver det inte visas på isen, men då kan man ju fråga sig varför det är så.



Inte konstigt att jag ser ner på Luleå med tanke på deras prestationer de senaste åren. Jag har sagt flertalet gånger att jag tycker att de gjort det bra den här säsongen, men ingen kan väl påstå att de INTE är förvånade över att det har gått så bra för dem? Sedan förstår jag inte hur du kan jämföra Luleå med Färjestad.



För övrigt är ett tips att inte ta allt som står i denna blogg på blodigt allvar.

2009-02-22 @ 23:04:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

mm, och rögle kommer vi aldrig ta:S

2009-02-23 @ 03:35:37
Postat av: Adam K

Med tanke på HV:s start i elitserien med knappt 2 femmor i laget så tycker jag ändå att det är en presattion i sig utan Jan Hridna och kim Staal under hela säsongen att vara med bland topp 4.

Om vi ska se sanningen i vitögat så har HV:s räddning vart att elitserien är så jämn, annars skulle nog laget slutat på en 7-8:de plats. Sedan Kris beech kom i ni laget och färlse oss med poäng de försa t7 matcherna då han var med var en nyckel till dne framgång Hv hade som de nu tappat igen och känns som att laget är där de var i början av säsongen. Förlorar tighta matcher. MEN ALL HEDER FÖR LULEÅ. Det laget har förtjänat sin plats i tabellen.

2009-02-23 @ 12:46:27
Postat av: Daniel

Ser du ner på Frölunda oxå med tanke på deras resultat tidigare säsonger?



Jo det är väl fullt jämförtbart eftersom PÅ pappret är det två sämre lag än HV vilket borde innebära att HV skulle vara högre än dem i tabellen, enligt ditt resonemang.

2009-02-23 @ 12:53:36
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Adam: Jag håller delvis med dig. Visst är det bra gjort av HV att resa sig efter den dåliga starten, men jag är ändå inte helt nöjd med säsongen. Som du säger är HV:s räddning att Elitserien är så pass jämn i år. Mitt inlägg var inte menat som ett påhopp på Luleå utan mer att visa att jag inte är nöjd med HV:s prestation. Jag kanske har för höga krav helt enkelt.



Daniel: Frölunda har bara varit "dåliga" de senaste två åren och har på pappret till och med snäppet bättre lag än HV, så nej.



Färjestad har ett ljusår bättre lag än vad Luleå har, därför tycker jag inte att man kan jämföra. Det är inte en sådan stor skillnad på Färjestad och HV på pappret. Förstår inte varför du blandar in andra lag över huvud taget. Nu var det HV vs. Luleå det gällde.

2009-02-23 @ 15:24:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du om någon borde väl har lärt dig att man ALDRIG ska underskatta sina motståndare oavsett vad dess prestationer har varit och framför allt ska man inte göra det denna säsongen. Därför tycker jag att ditt resonemang om Luleå är pinsamt!



Så bara för att ett lag legat längre ner i tabellen de senare åren så är det pinsamt att hamna efter dem i tabellen då de går som tåget? EH?!



Vem har talat om stor skillnad på pappret? Jag konstaterar bara att FBK har ett sämre lag på pappret. Vilket även Luleå har och ändå ligger bägge lagen före HV...

2009-02-23 @ 19:58:59
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Daniel : undrar vilket papper du tittar på då..

2009-02-23 @ 22:59:30
Postat av: Japp

Ja det är pinsamt. Speciellt när vår målsättning har varit top 3 samt semi, att ligga under ett lag vars målsättning måste ha varit betydligt lägre (kanske inte undvika kval men nå slutspel som sjunde eller åttonde lag).



Och det är proffs vi snackar om som inte underskattar varandra även ifall det händer då och då. Skillnaden på pappret finns alltid, men spelar aldrig roll, det är bara media som tycker om att hypea.



Hockey ikväll!

2009-02-24 @ 08:21:08
Postat av: Tina

Tessa? Du vet väl att seriesegern inte är helt körd än? Hur kan du ens skriva nåt sånt när du vet att jag kommer gå hit och kommentera det??

Tack Rögle för en sen kvittering, nu ska Hv bara vinna ikväll så blir det spännande på torsdag först och främst. =)

2009-02-24 @ 09:28:20
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Som jag skrev ovan handlar det inte om att jag underskattar Luleå. Det är snarare så att jag överskattar HV. Det är HV:s insats överlag den här säsongen jag inte 100% är nöjd med. För övrigt är det tråkigt att du och vissa andra ens orkar bli irriterade över en sådan här simpel sak. Hade jag frågat dig innan säsongen hade du knappt tippat Luleå till slutspel. Men det är ju lätt att säga en annan sak med facit i hand.



Japp: Precis, det är det som är hela grejen. Inte ens Luleå själva trodde det skulle gå så pass bra för dem som det har gjort. Därför förstår jag inte varför folk blir irriterade över när någon vågar säga sina åsikter och stå fast vid dem även i slutskedet av säsongen.



Tina: Man kan ju i alla fall vara LITE realistisk. Färjestad har vunnit rätt många matcher i rad nu och är inne i en jäkligt bra trend. Ibland är det bra att vara optimistisk, men i vissa fall är det bättre att ställa in sig på att det faktiskt kan gå åt skogen. Men tycker om dig ändå! :)

2009-02-24 @ 17:53:20
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Tror ni själva på att ni ska göra 21 mål + mot oss? då är ni ju heeelt körda isåfall:S

2009-02-24 @ 18:21:17
Postat av: Daniel

Kristoffer: Ja ungefär lika körd som du är!

2009-02-24 @ 18:39:12
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kristoffer: Det är bara Sveriges största optimist Tina som tror att det fortfarande finns en chans. Jag har sagt att det varit mer eller mindre kört sedan förlusten mot Frölunda förra veckan.

2009-02-24 @ 22:26:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Hm, så där stor optimist kan man ju inte vara :P

2009-02-25 @ 01:42:25
Postat av: Tina

Kristoffer: Optimist - javisst! =)



Tessa och Kristoffer: Med tanke på att vi möter just Färjestad så är det ju inte helt orimligt att vi kan plocka in de där 19 plusmålen som FBK har.

Låt oss säga att FBK har en riktigt dålig dag (större under har skett) och att Hv har en kanondag och vi vinner med 8-1 eller nåt sånt. Då ökar ju våran statistik med 7 mål och FBK:s sjunker med 7. Då är det bara 5 mål skillnad inför sista omgången. En sista omgång där FBK förlorar med 3 mål och Hv vinner med 3 mål. Då har vi 1 mer plusmål än er!



Klart det är svårt, men man behöver ju inte ta ut ett nederlag i förskott heller.



Hv kommer kanske inte vinna serien, men det är ju fortfarande teoretiskt möjligt, därför ska vi som trogna supportrar också tro och hoppas på det. Om inte vi tror på det, vem ska då göra det?

2009-02-25 @ 11:38:03
Postat av: Japp

I början av säsongen så tippade jag HV på en tredje plats som högst, och att vi åker ut i semin. Men nu tror jag på guld såklart. Den enda konkurrenten som jag ser det är FBK, men allt kan hända i ett slutspel.

2009-02-25 @ 12:48:29
Postat av: Anders

Helt rätt tänkt Tina, gillar optimister!!! :) Bara o hoppas hv vaknat på rätt sida idag!!!

2009-02-26 @ 11:26:20
Postat av: Therese Gustafsson

Tina: Haha, du är underbar som tänker så där. Det behövs bland alla andra pessimister. Ses snart!



Japp: Håller med, den största konkurrenten är Färjestad. Linköping har ju rasat ihop totalt och alla vet att de inte klarar av att vara bäst när det gäller. Risken finns att jag får äta upp detta men den är ganska liten.



Anders: I dag känner jag att det blir en bra dag. Ingenting är omöjligt!

2009-02-26 @ 13:09:29
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0