Svårslagna HV

HV71 spelade sin 19:e oavgjorda match i Timrå i går. De gjorde inte en särskilt bra match, men starkt ändå att ta poäng. HV är verkligen svårslagna. Eftersom både FBK och LHC förlorade känns det dessutom extra skönt att HV lyckades kvittera till 3-3 på slutet. I E.ON Arena fick Kim Staal, som debuterade, kvitteringsmålet, men i efterhand ser jag att Falk noterades för det. Staal gjorde för övrigt en bra debut, men den som imponerade mest på mig var Kamil Piros. Hans passning till 2-2 var grymt snygg. Jag tror att han blir nyttig i powerplay, där HV hade en intressant uppställning med Piros, Laine, Melin och Beech samt en back.

*****

På väg ut ur arenan råkade jag höra en Timrå-supporter som filosoferade. "Det är starkt att matcha HV som är så pass bra", sa han till sin vän. Kul att Timrås supportrar är nöjda med en poäng mot HV. Snacka om respekt för svenska mästarna.

*****
Det spred sig snabbt i E.ON Arena att Peter Forsberg gjort mål för MODO ett par mil därifrån. Jag hade kunnat tycka att det var kul OM DET INTE VORE ETT SÅNT JÄVLA TJAT OM DET. Jag är så fruktansvärt trött på att läsa om Foppa hit och Foppa dit. Visst, jag vet att han är "störst", att han är fantastisk och allt det där, men det måste väl finnas någon gräns. Inte konstigt att halva Sverige hoppas att han lägger av, i längden blir det för mycket.

Kommentarer
Postat av: Ambroo

Naturligtvis är det starkt att matcha HV när man själva gör en riktig dyngmatch. Sen måste man ändå få tillskriva halva poängen till Thörnberg för hans utomordentliga filmning som gav 5 mot 3 och sedemera 2-2... Han må vara, näst efter Jämtin, seriens största kvinnokön.

2009-02-13 @ 15:13:54
Postat av: Anonym

haha jag var också där tror jag såg dig faktist

2009-02-13 @ 21:48:40
Postat av: Therese Gustafsson

Ambroo: HV gjorde också en dålig match, så det är ingen mening att skylla på det. Vad det gäller Thörnbergs filmning så kan det mycket väl ha varit så, men sekunderna före hans filmning fick han flertalet smällar som skulle ha gett utvisning, så det jämnar ut sig.



Anonym: Jasså? Jag hade sittplats för en gångs skull.

2009-02-13 @ 23:59:29
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Adam K

Det enda som syns och snackas om i Sverige är fyra stycken. Mats Sundin, Foppa och Henrik Larsson, Zlatan.



Om dte kommer en storstjärna i Ray Bourque eller Brett Hull kvittar, tidningarna frågar inte om spelarna utan hur dte var att spela med Forsberg, hur dte är att spela mot Sundin, etc, inget om dom som kommer till Sverige. Det är tragiskt och tråkigt att dte är så.

2009-02-14 @ 12:40:23
Postat av: Kristoffer

Nu hade ni en sån jävla tur och kom om.. Drygt

2009-02-14 @ 14:12:55
Postat av: Therese

Adam: Så sant, så sant. Har en känsla av att även Henrik Zetterberg kan ställa sig till den skaran inom en mycket snar framtid. Det är synd att media gör att man "tröttnar" på några av Sveriges största stjärnor genom att tjata ut dem.

2009-02-17 @ 16:03:57
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0