Upp till bevis!

Hej mina kära läsare. Jag lever och har inte glömt bort den här stackars bloggen. De senaste dagarna har jag börjat komma in mer och mer i slutspelskänslan. Sömnen har som vanligt börjat bli lidande och jag ägnar i stort sett all min vakna tid till att oroa mig över hur det kommer gå. Jag är livrädd för att HV kommer in i en svacka lagom till slutspelet, speciellt eftersom de två senaste matcherna inte sett särskilt lovande ut.

I lördags förlorade HV som ni vet mot Skellefteå. Det var kort och gott en dålig match av HV, och det som gör det ännu värre är att Skellefteå inte heller var särskilt bra - ändå lyckades inte HV vinna. Jag mår dåligt över det faktum att om HV vunnit de två senaste matcherna som de mer eller mindre gett bort, så hade de varit många steg närmare en serieseger än vad de är nu. Det känns liksom så onödigt att de inte tog tillvara på chansen att gå om Linköping nu när den berömda silverklubben som vanligt rasat ihop när allvaret närmar sig.

Nu kanske chansen är förbrukad. Färjestad verkar till exempel ha kommit igång ordentligt. Jag är på tal om det definitivt mer orolig för Färjestad än Linköping när det gäller konkurrenter till guldet. Alla vet att Linköping inte är några vinnarskallar. Men hur som helst, i dag när HV möter MODO på bortaplan så är det upp till bevis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0