Guld vs. silver

Det känns som en evighet sedan det var hemmamatch senast (även fast det bara var 1½ vecka sedan), men i morgon är det äntligen dags igen. Därefter väntar ett långt uppehåll innan nästa match i Kinnarps Arena. HV möter passande nog Linköping, och att det är en oerhört viktig match säger sig självt. Vinner HV så skiljer det bara en poäng mellan lagen, medans en förlust innebär sju poängs marginal upp till toppen.

Senast HV och LHC möttes här nere så vann LHC. Den matchen var väldigt uppmärksammad eftersom det var Andreas Jämtins återkomst till Jönköping. Sedan dess har en hel del hänt och Jämtin verkar inte ha gjort allt för stor succé i LHC. Det har varit ovanligt tyst om honom. Jag ber till Gud att han inte gör mål i morgon.

Jag vill så förbannat gärna vinna serien, så snälla, söta, rara HV - vinn för i helvete!


Kommentarer
Postat av: Funck

Håller med om att det varit förvänansvärt tyst om Jämtin... ingen som har nåt rykte? Trivs i linköping? Ångrar han sitt beslut? Har LHC fansen acepterat honom?

2009-01-29 @ 11:21:29
URL: http://www.jonkopingsidrotten.se
Postat av: Daniel

Han har ju haft en del skador samt varit sjuk så det kan väl förklara en del varför han inte gjort så mycket väsen omkring sig. Dessutom tror jag att Lener har järnhand kring Jämtin och att han har en stor press på sig att lyckas samt att bli accepterad i cluben.

2009-01-29 @ 12:43:47
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Fia

Han har väl en matchtid på typ 4 minuter per match..

2009-01-29 @ 14:15:02
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: Fia

speltid*

2009-01-29 @ 14:15:32
URL: http://fiaungen.blogg.se/
Postat av: Jonas

9:02 fördelat på 18 matcher är Jämtins stats.



Annars kan jag bara instämma med Therese:

Jag vill så förbannat gärna vinna serien, så snälla, söta, rara HV - vinn för i helvete!

2009-01-29 @ 15:13:21
Postat av: Laban

Om HV vill bli seriesegrare är en seger i kväll

nästan ett måste.



Kvällens match kan man verkligen kalla en

"sexpoängs match".Vid vinst ligger man endast 1p

bakom LHC men vid förlust hela 7 p bakom.



Man får verkligen hoppas att HV inser detta och

kommer ut heltaggade till kvällens match.

2009-01-29 @ 15:58:32
Postat av: Therese Gustafsson

Funck: Det senaste rykte jag hörde är att Jämtin är en jävla gnällspik som sprider dålig stämning i laget när han inte får som han vill. Skönt att han inte kom tillbaka. HV var tydligen inte särskilt intresserade.



Daniel: Sant, men å andra sidan har han spelat nästan 20 matcher. Istiden imponerar inte och inte poängen heller. Dock gjorde han ju mål i dag, säkert mitt fel.



Laban: Jag kände likadant men vågade inte skriva det i bloggen eftersom jag inte vill framstå som världens största pessimist (även fast jag är det). Nu blev det ju oavgjort så det känns ändå som att chansen finns kvar, men samtidigt är ju Färjestad också med i bilden nu.

2009-01-29 @ 23:31:11
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Och nu är vi om, så som det ska vara :)

2009-01-30 @ 04:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0