Inför HV71 - Södertälje

Dagarna går så fort! Lite senare i dag är det dags för match igen, den här gången mot Södertälje på bortaplan. Det är tredje gången HV spelar i Axa Sports Center den här säsongen. Om jag minns rätt så har båda de tidigare matcherna där uppe slutat med förlängning. Första gången förblev det oavgjort och i den senaste matchen så vann HV efter att underbara Teemu Laine avgjort. I morgon hoppas jag att han avgör under ordinarie tid.

Södertälje ligger tvärsist i tabellen och det känns på något sätt som att de redan är klara för kvalserien. Innan säsongen startade tippade dock många att de skulle vara bättre än på länge. Vissa gick till och med så långt att de trodde att de skulle sluta bland de fyra första lagen. Jag var däremot ganska övertygad om att Södertälje skulle hålla sig på den nedre halvan av tabellen den här gången också, och tippade dem åtta i tabellen efter 55 omgångar.

Jag skrev även här i bloggen att om Södertälje skulle hamna före HV i tabellen skulle jag byta lag. Nu ser det tack och lov ut som att jag inte behöver oroa mig över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0