Guldhjälmen till Kung Davidsson

I går blev vinnaren av "Guldhjälmen" officiell. Den tilldelas den spelare som varit mest värdefull för sitt lag under säsongen. I år är det Sveriges bästa lagkapten, Johan Davidsson, som tilldelas den. Vanligtvis brukar jag inte tycka dessa priser är mycket att skryta över, men ett pris som röstats fram av spelarna själva tycker jag är mer värd än de som media brukar rösta fram.

Jag tycker förstås att det är helt rätt att Davidsson får den. En spelare gör inte ett helt lag, men HV hade inte varit där de är i dag utan Davidsson. Han är så gott som komplett som hockeyspelare och är hjärtat i HV. Dessutom är han är en underbar ledare som alla skulle vara glada och stolta över att ha i sitt lag. Han är så värd detta priset!

Det är förresten grymt av Davidsson att slå sitt poängrekord, som han gjort den här säsongen, vid 33 års ålder. Nu hoppas jag att han kommer igång i slutspelet också.

Kommentarer
Postat av: John´J

Han är verkligen värd det. Extra kul att spelarna i Elitserien har samma åsikt som mej..

2009-03-19 @ 15:06:40
Postat av: Therese Gustafsson

Absolut! Konstigt ändå att Davidsson inte fått det här priset tidigare.

2009-03-19 @ 16:14:18
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0