8-0, 8-0, 8-0!!!!!

HV71 körde över Färjestad med 8-0. ÅTTA NOLL! Jag vet inte ens var jag ska börja. Oavsett vilket lag som HV hade förnedrat på det sättet så hade det förstås varit en sjukt bra bedrift. Men jag njuter extra av att det var mot just Färjestad i en seriefinal. Speciellt med tanke på finalförlusten mot dem i våras. Snacka om en härlig revansch.

Jag behöver knappast påpeka att HV gjorde en fantastisk match. Förstafemman var helt otroligt bra och låg bakom sju av åtta mål, totalt 19 poäng tillsammans. Matchens gigant var definitivt David Petrasek som gjorde sex poäng. Man får heller inte glömma att hylla Stefan Liv som höll säsongens första nolla, samt André Petersson som gjorde sitt första elitseriemål. Värt att nämna är också att HV gjorde ytterligare fem mål i powerplay och har nu en effektivitet på sjuka 42% i powerplay. Det är ju overkligt.

Det är bara att lyfta på hatten för mina hjältar. Tack för underhållningen!

Kommentarer
Postat av: Njaa

Vill tillägna en låt med

M.I.A som heter Paper Planes till dig!

2009-10-09 @ 17:13:11
Postat av: Mackan

Kan vara den bästa matchen jag har sett HV göra. Underbart att krossa Färjestad!



Sen för att "reta" dig lite Therese så måste jag säga att ha Niinimaa i laget "istället" för Luoma är toppen! Vilken grymt bra back han är Niinimaa. I klass med min favorit Puistola.

2009-10-09 @ 20:00:34
Postat av: Anders

Ja, vad säger man, helt otroligt!!! 19 poäng av första-femman, och ändå tycker jag att de inte riktigt var på topp i spelet 5 mot 5... Men man kan ju egentligen inte klaga på nåt efter en sånhär kväll!!! =)

2009-10-10 @ 02:10:26
Postat av: Therese Gustafsson

Mackan: Jag gillar också Niinimaa men jag håller fortfarande fast vid min favorit Luoma. :)



Anders: Ja, och sån skillnad det var på förstafemman jämfört med matchen mot Brynäs där de var helt osynliga. Otroligt!

2009-10-10 @ 12:20:59
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Jossan (;

´Färjestad vart krossade , älska hv71 <3

2009-10-23 @ 19:55:39
URL: http://jjossansvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0