Brynäs vs. HV

Ikväll spelar som sagt HV mot Brynäs här uppe i Gävle. Brynäs firar 50 år i högsta serien och har därför sänkt biljettpriset till 50 kronor, oavsett plats, så det lär för en gångs skull bli fullsatt. Annars brukar knappt halva arenan vara fylld när HV är på besök. Jag kommer vara på plats med en hel del familj och släkt, men tyvärr är det bara jag, mamma och mina systersöner som håller på HV.

Voutilainen var sjuk i lördags, men han följde med upp till Gävle och verkar ha frisknat till. Ullström spelar troligtvis också. Han missade förra matchen efter att ha skadat sig på träningen. Om båda dessa spelar så är det endast Gustafsson som saknas.

HV har de senaste åren spelat väldigt bra i Läkerol Arena. Om jag inte minns fel har de inte förlorat en enda gång sedan Gavlerinken byggdes om. Det känns bra!

Kommentarer
Postat av: Dj Pedro

Hej, undrar vad du jobbar med eftersom du har både tid och råd att åka på alla HV matcher?

2009-10-06 @ 19:50:18
Postat av: Jonas

Fan vilken fin seger för brynäs! Nu kommer väl alla i HV71 klaga på domaren som vanligt när det bär emot.

2009-10-06 @ 21:26:42
Postat av: kristoffer

Det var väl på värmningen han skada sig?

skönt att brynäs vann alltså :D

2009-10-06 @ 22:45:28
Postat av: Therese Gustafsson

Dj Pedro: Jag tog studenten i somras så tidigare kunde jag åka på de flesta matcherna på grund av skolan. Nu är jag tyvärr arbetslös så jag har mycket tid över.



Jonas: Haha. Vilken tur att det inte bär emot så ofta då!



Kristoffer: Kan ha varit så, jag vet faktiskt inte.

2009-10-07 @ 00:11:09
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Davey

Du har fel, Brynäs har besegrat Hv i Läkerolen, minst 2 gånger vad jag vet. Bland annat med 2-0 i invigninsmatchen, plus 3 slutspelsmatcher 2007

2009-10-07 @ 01:15:39
Postat av: Davey

Och nu då, 2-1

2009-10-07 @ 01:16:13
Postat av: Therese Gustafsson

Just det, invigningsmatchen hade jag glömt. Slutspelsmatcherna minns jag mycket väl, fruktansvärt tunga förluster, men räknade inte med dem. Syftade såklart på grundserien vilket jag kanske borde skrivit.

2009-10-07 @ 12:25:13
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: kristoffer

Så var det :D

2009-10-08 @ 03:21:14
Postat av: Eva Andersson

Du, hv har inte förlorat sen gavlrinkgen byggdes om. Läs på lite hockey kunskaper innan du uttalar dig. Brynäs vann sin permiär match i Läckerol Arena mot just hv, de var 06. Brynäs vann alla sina hemma matcher mot hv i kvartsfianlen och såg till att kvartsfinalserien gick till sju matcher för något år sedan.

2009-11-26 @ 17:28:00
URL: http://bifeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0