Två vinster, en förlust

Jag har visst inte uppdaterat bloggen på tre matcher, så det är väl dags för det nu. För en vecka sedan mötte HV Södertälje i en rätt långtråkig match. HV vann med 4-2 efter att ha avgjort i sista perioden. Som vanligt är HV starka i slutet av matcherna och man känner sig ganska lugn om det står oavgjort inför sista perioden eftersom HV brukar blixtra till då.

I lördags var det dags att möta Luleå på hemmaplan. Den matchen var betydligt roligare och Luleå bjöd på bra motstånd, men det räckte som tur är inte hela vägen mot HV, som vann med 5-4. HV avgjorde istället i andra perioden den här gången och slappnade av lite i tredje perioden där de helt onödigt bjöd in Luleå i matchen.

Den senaste matchen spelades på bortaplan mot Djurgården och HV förlorade med 3-2. Jag var på plats men missade de första tio minuterna på grund av att vi var lite sena. HV gjorde en bra bortamatch och vände ett 2-0-underläge, men med fyra minuter kvar så klantade Johan Björk till det så att Djurgården kunde avgöra matchen. Jäkligt irriterande, men det är sånt som händer. David Fredriksson var för övrigt där och kollade in sitt gamla HV.

Ikväll är det match mot Frölunda i Kinnarps. Matcherna mot Frölunda, Linköping och Färjestad MÅSTE vinnas, så ikväll är det lite speciellt.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Hej, Vad roligt en hockeyblogg.

Jag är också en hockeytjej men mitt härta dunkar först och främst för rögle (som möter HV71 ikväll) Men i slutspelet (om inte rögle kommer dit) så brukar jag heja på HV71, gulligt lag ;)

Kram på dig. Hoppas på vinst!

2009-10-27 @ 15:04:57
URL: http://vickanvicky.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Kul att du hittat hit! Klart att du ska hålla på HV i slutspelet. Fortsätt med det. Kram kram!

2009-10-28 @ 21:38:15
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0