ÄNTLIGEN TORSDAG!

Ikväll är det hemmapremiär för HV. Det är Djurgården som får äran att möta dem i Kinnarps Arena för första gången den här säsongen. För tredje året i rad hade HV sin premiär före de flesta andra lagen, så matchen ikväll är alltså Djurgårdens första match.

Djurgården imponerade på försäsongen och vann Nordic Trophy, vilket var en liten skräll. Jag tror alla hade tippat på att något av "storlagen" skulle vinna. De bjöd bland annat HV på ett väldigt bra motstånd i Nässjö när HV till slut vann med 3-2. Det är i och för sig svårt att säga om träningsmatcher spelar någon roll när serien börjar, men jag tror i alla fall att Djurgården kommer att vara bra i år. Jag känner på mig att de blir årets överraskning.

Det ska bli sjukt kul med match i Kinnarps igen. Jag har längtat ända sedan matchen i måndags var över. Jag har fått tillbaka den riktiga "hockeykänslan" som stundtals saknades förra året, då jag var ganska mätt efter guldet.

Kommentarer
Postat av: Funck

Gott, Jonkopingsidrotten.se kommer att följa dig under säsongen...



kör hårt!



/M

2009-09-24 @ 13:09:05
URL: http://www.jonkopingsidrotten.se
Postat av: Therese Gustafsson

Det låter bra!

2009-09-24 @ 16:27:15
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Anonym

3-1 ledning efter första. Nu ligger vi under med 4-3!! Va fan händer?

2009-09-24 @ 20:29:00
Postat av: HVMange

Box Playet är ju idag helt bedrövligt!! 4 av 5 mål insläppta i just det!!

2009-09-24 @ 21:04:57
Postat av: Jonka

Herregud, byt bort Liv och halva backlinjen! Pinsamt dåligt!

2009-09-24 @ 21:35:52
Postat av: HVMange

Vinst med 7-6 tillslut. Men vi hade en jäkla tur idag.. Helt tvärtom ikväll gentemot premiärmatchen..

2009-09-24 @ 22:02:42
Postat av: Therese Gustafsson

Jonka: Liv kunde inte göra så mycket åt målen, han hade det inte lätt idag.



2009-09-25 @ 02:00:36
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0