Johan Lindbom

Inför premiären i måndags laddade vi upp med guldmatchen 2008. Idag har jag sett den här underbara matchen:



Det är facinerande vad ett litet ögonblick kan påverka hur hela ens liv ser ut. Hade inte Johan Lindbom gjort det där målet i förlängningen hade inte jag hållit på HV och därmed hade jag inte ens bott i Jönköping. Undrar vad jag hade ägnat mina dagar åt och var jag hade bott?
Ett litet mål gjorde att jag hamnade här. Vilken slump.

Imorgon är det hemmapremiär. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Anders

Ja, vilka minnen det väcker, underbart! Ser oxå fram emot morgondagen, äntligen skaffat säsongsbiljett när ja plötsligt hamnat i "rätt" stad! :D

2009-09-23 @ 23:03:50
Postat av: Therese Gustafsson

Vad kul! Hoppas att du trivs lika bra i Jönköping som jag gör.

2009-09-23 @ 23:48:17
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Den där matchen sitter mitt i min hårddisk och den åker fram med jämna mellanrum. Tycker det är fantastiskt roligt att se en ung Johan Davidsson, och höra hur dom spekulerar i hans framtid. Sen är ju kung Pelle lysande och vilket mål han gör. Owe Thörnberg gör sin sista match i klubben.

Av dagens HV-spelare så finns även Petrasek med.

Minns att jag satt på knä framför tvn och vrålade så grannarna misstänkte mord. Härliga minnen

2009-09-24 @ 00:19:45
Postat av: Therese Gustafsson

Tyvärr är jag för ung för att minnas själva matchen, men minns efteråt hur besvikna min familj som håller på Brynäs var. Kul att man kan titta tillbaka såhär 14 år senare.

2009-09-24 @ 16:29:47
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Vilken match han gjorde skulle jag vilja påstå, Pelle alltså :).

2009-09-24 @ 17:02:31
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Anders

Tack, det kommer säkert bli bra! Har bara ett litet problem, måste hitta nånstans att bo... :P Pust, vilken match det blev, kommer inte överleva året om d ska vara såhär nervöst varenda gång...

2009-09-24 @ 22:11:55
Postat av: Therese Gustafsson

Det är inte det lättaste att hitta boende i Jönköping. Hade själv stora problem med det.



Håller med dig om matchen, trodde jag skulle dö i slutet.

2009-09-25 @ 01:53:05
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0