2-1 i matcher

Sen jag skrev senast har HV spelat två matcher och det står nu 2-1 i semifinalserien.

I lördags gav HV bort en seger till Skellefteå på hemmaplan. Skellefteå gjorde det självklart bra, de spelade som vanligt bra defensivt och tog till vara på chanserna som HV gav dem. Efter första perioden låg HV under med 3-0. Jag kände mig trots detta lugn, eftersom jag vet att HV har en förmåga att hämta upp underlägen. Det var även vad som hände i den här matchen. Men varenda gång HV kom tillbaka in i matchen, gjorde Skellefteå ännu ett mål och vann till slut med 5-3. Glädjande från lördagen var dock att David Petrasek fick ta emot pris som årets spelare och att det blev ett lyckat tifo. Bilder kanske kommer vid ett senare tillfälle.

I måndags åkte HV upp till Skellefteå igen. Skellefteå startade matchen otroligt bra och ledde med 1-0 efter den första perioden. Därefter tog HV över och i de två sista perioderna var det HV mot Hadelöv, som beskrevs som "omänsklig" av kommentatorerna i Kanal9. Den omänskliga Hadelöv släppte dock in ett mål med ett par minuter kvar av matchen och det blev förlängning. I förlängningen avgjorde Andreas Falk (som också gjorde kvitteringsmålet) för HV i boxplay. Det var fantastiskt att se pucken gå in. Kanal9:s programledare och experter verkade däremot inte tycka att det var lika fantastiskt. Dystrare avlutsning på en TV-sändning har nog aldrig skådats.

Nu väntar två kvällar i Kinnarps Arena där HV har chans att ta sig vidare till SM-final. Jag tror att om HV vinner semifinal 4 ikväll så kommer de att avsluta semifinalserien imorgon.

KÄMPA HV, MOT FINALEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0