Vi är bäst när det gäller

Herregud, vilken dramatik det blev i final 3. Jag var mentalt och fysiskt förstörd efter matchen. Blir resterande matcher ens i närheten så lever jag nog inte när säsongen är över.

Jag gick från att vara överlycklig när Mattias Tedenby gjorde 1-0 med bara fem minuter kvar av matchen, till att bli så äckligt besviken när Djurgården kvitterade med en minut kvar. Sen kom förlängningen, som var en enda stor plåga. Jag ville lägga mig ner och dö varenda gång Djurgården hade pucken. Men HV visade ännu en gång att de är bäst när det gäller när Jukka Voutilainen avgjorde efter 17.34.

Att vinna en så pass viktig match i förlängning i ett fullsatt Globen, med över 13 000 pers. på läktaren samt i stort sett hela övriga Sverige emot sig, slår det mesta. Den segern går nog in på topp 5-listan över härligaste ögonblick någonsin, om man räknar bort SM-gulden.

Jag är stolt över sättet som HV genomförde matchen på. De var det bästa laget i sudden och visade att de ville och vågade vinna. De var värda segern. Jag är även stolt över oss HV-supportrar som var på plats. Vi gjorde ett bra jobb efter de förutsättningarna vi hade och vi fick beröm av HV:s marknadschef efter matchen, som gick in i en av bussarna och sa att vi hade skött oss exemplariskt och att de var stolta över oss.

Nu är vi ett stort steg på vägen och vi kommer kämpa tills guldet är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0