Semifinal 1

Om ett par timmar är det äntligen nedsläpp i semifinal 1.
 
Matcherna mellan HV och Skellefteå har de senaste säsongerna utvecklats till hatmöten ute på isen. Jag förstår inte varför, för personligen ogillar jag nog Skellefteå minst av övriga lagen i serien. Staden är mysig och jag har blivit bra bemött de gånger jag varit där. Men min åsikt kanske ändras efter den här semifinalserien, vem vet.

Senast lagen möttes i slutspel var i kvartsfinal för två år sen. HV vann med 4-1 i matcher och blev senare svenska mästare. Det jag minns mest från den kvartsfinalserien är slutminuterna i kvartsfinal 2 i Jönköping. HV hade förlorat kvartsfinal 1 uppe i Skellefteå och ledde med uddamålet med ett par minuter kvar. Micke Renberg blev tilldelad en straff och jag trodde att jag skulle dö av nervositet. Tack och lov sköt han i ribban. Nästa match vann HV med 7-0. Härliga minnen såhär inför kvällen.

Nu kör vi, mot final!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0