SM-final 1

Och så var dagen här. När jag stod i Löfbergs Lila Arena och såg Färjestad ta SM-guld förra året tänkte jag att det var en evighet till nästa år, när vi skulle få chansen igen. Nu har den evigheten gått. Vi har gått igenom 55 omgångar, en kvarts- och en semifinal och ikväll spelar HV SM-final 1 på Hovet. Det är en jobbig men rolig tid vi har framför oss.

Jag har inte en aning om hur det kommer gå. Jag tror såklart på HV, men de senaste dagarna har alla skriverier fått mig att fundera i dåliga banor. Är Djurgården verkligen SÅ bra? Jag vet att de är bra, men inte HUR bra. Jag har ingen riktig koll på dem och det gör mig orolig. Jag blir dock en aning lugn när jag tänker på HV:s lag. De har Stefan Liv, Johan Davidsson och ett helt lag fullt av vinnare. De spelar med hjärta och är revanschsugna efter förra årets finalförlust. När HV spelar som bäst, så vet jag att det inte finns något lag som kan stoppa dem.

Om ett par timmar åker vi till Stockholm. Sammanlagt blir vi ungefär 200 HV-supportrar på plats. Det blir svårt, för att inte säga omöjligt, att överrösta ett fullsatt Hovet - men vi ska göra vårt bästa. Jag hoppas innerligt att HV vinner så att vi kan andas fram till lördag.

Guldet ska till Jönköping!

Kommentarer
Postat av: John´J

DIF är bra i år, det kan du vara säker på.

Jag tror på 7 matcher innan det är klart, och tror också att lagen kommer att vinna sina hemmamatcher.

Fast HV får gärna motbevisa mej genom att krossa skansen redan ikväll!

2010-04-15 @ 14:55:45
Postat av: Mackan

Fan att HV gjorde så dålig andra period ikväll, tror de hade vunnit annars! Börjar ångra lite att jag hoppades på att det skulle bli dessa två lag i final, gillar verkligen inte alla självgoda 08:or! Men men, låt de jävlarna tro att det är klart nu. Bara bra för oss det.

2010-04-15 @ 22:25:23
Postat av: Daniel

Dålig andra period? Tyckte första var ännu sämre...



Sen var det då ett jävla gnäll å lipande om Thörnberg nu igen. Det är väl för fan inte hans fel att Printz(?) trycker till mot Wesslau?

2010-04-16 @ 11:31:43
Postat av: Therese Gustafsson

John: Som jag skrev, jag vet att Djurgården är bra. Däremot vet jag inte om det är SÅ bra som alla utanför Jönköping säger. Det finns ju de "experter" som säger att de har en bredare trupp än HV till exempel. Efter att ha sett gårdagens match tror jag också på sju matcher. Det blir svårt att vinna i Stockholm och Djurgården kommer få det minst lika svårt att vinna i Kinnarps. Det är jag säker på.



Mackan: Låt de fira nu så firar vi på riktigt om två veckor.



Daniel: Jag tycker ändå att andra perioden var sämre om man tänker på omständigheterna. HV sköt 10 skott i den första perioden, vilket är bra med tanke på att de hade bortaplan. Man får ju räkna med anstormning från hemmalaget i början av matchen, oavsett vilket lag man möter.



Angående Thörnberg så kommer allt alltid vara hans fel. Skulle Hovet börja brinna skulle förmodligen folk hitta anledningar för att beskylla honom för det också.

2010-04-16 @ 23:38:33
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0