Och så tar vi nya tag...

Det blev förlust med 4-3 i den första finalmatchen. Det känns såklart för jävligt, men det är bara att glömma och gå vidare. Jag har ställt in mig på att HV kommer förlora bortamatcherna och vinna på hemmaplan. Det räcker för att ta hem guldet.

Jag tycker att HV:s första period igår får ett svagt godkänt. De sköt tio skott, vilket är bra på bortaplan, samtidigt som man får räkna med en viss anstormning från hemmalaget i början av matcherna. Andra perioden var däremot INTE godkänd. Där får vi vara glada över att inte Djurgården punkterade matchen. I tredje perioden kom HV igång och var ytterst nära att få till en förlängning, men jag måste tyvärr erkänna att Djurgården vann helt rättvist.

Det var en sjuk stämning inne på Hovet, och samtidigt som det gör oss motståndare mer motiverade så var det hemskt att stå där och höra jublet när Djurgården gjorde mål efter mål. Efter matchen skanderade publiken "SM-guld, SM-guld, SM-guld". Jag trodde jag hörde fel först, men icke. Vi kan låta dem fira nu, så firar vi på riktigt om två veckor.

Imorgon tar vi nya tag!

Kommentarer
Postat av: maria

bara slicka såren och rycka upp sig!

vi är starkast hemma!

2010-04-17 @ 02:58:19
URL: http://hvtjej.blogspot.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Så sant, så sant. Idag tar vi dom!

2010-04-17 @ 12:59:15
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0