SM-final 4

Man har knappt hunnit återhämta sig från den senaste matchen innan det är dags igen. Precis som det ska vara i slutspelstider. Om ett par timmar är det nedsläpp igen och det har varit två stressiga dygn sen den senaste matchen tog slut. Både hela gårdagen och morgonen/förmiddagen idag har gått åt till tifoarbete, därav dålig uppdatering.

HV kan om lite mer än ett dygn vara svenska mästare. Det känns helt ofattbart. Men jag försöker så gott det går att inte tänka på det, utan bara fokusera på matchen som spelas ikväll. Det kommer som vanligt bli en hård kamp, men jag tror att HV fixar det här. Självförtroendet, som alltid är bra, har säkert blivit ännu bättre efter två raka suddensegrar, och Djurgården blev antagligen rätt knäckta senast. Fast Hardy Nilsson kanske tycker att de vann den mentala matchen i måndags också?

Djurgården kommer att få spela utan stöd från sina fans idag eftersom de stängts av efter lite incidenter i lördags. Jag orkar inte bry mig så mycket om det. Det är tråkigt att det hände, samtidigt som det inte var helt oväntat. Även i Globen i måndags betedde sig publiken dåligt. Det värsta är inte att de kastade in saker på isen, utan konsekvenserna av det. Matchen fördröjdes så att Djurgården fick tid att återhämta sig och snacka ihop sig när de jagade kvittering. Jävligt illa att det fick hända, men nu lämnar vi det.

Ikväll ser vi till att fixa en utav de två återstående segrarna. Guldet ska hem!

Kommentarer
Postat av: HVMange

Jaja. Kändes som att det var DIF:s tur att vinna denna gång i sudden. Men vi fixar det i alla fall. Hoppas jag iaf......

2010-04-21 @ 23:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0