Mitt tips

Leif Boork, så kallad hockeyexpert i Canal+ och Expressen, har hela säsongen tippat att HV vinner SM-guld 2010. Han stod fast vid det även i söndags när HV hade valt Timrå som kvartsfinalmotståndare. I gårdagens Expressen däremot, tippade han helt plötsligt att Timrå skulle gå vidare till semifinal med 4-1 i matcher. Man kan ju undra varför han frivilligt skämmer ut sig genom att säga emot sig själv. Antingen är han dum i huvudet eller så stod det fel. Tror mest på det förstnämna faktiskt.

När vi ändå pratar om att tippa så tänkte jag säga vad jag tror om de andra kvartsfinalerna.
Djurgården - Brynäs: Jag tror att Djurgården får det relativt lätt mot Brynäs. Brynäs har en tendens att tro att de är lite bättre än vad de är, men det går inte jag på. Brynäs vinner max två matcher.
Linköping - Frölunda: Jag har sagt att HV och Linköping möts i final hela säsongen och det tror jag fortfarande. Frölunda är lite luriga eftersom de inte fått ut maximalt av sitt lag ännu, men Linköping kommer lägga in en extra växel nu och vinner.
Skellefteå - Färjestad: Färjestad vinner. Jag kanske underskattar Skellefteå, men jag har tyvärr alldeles för dåliga erfarenheter från att möta Färjestad i slutspel (bortsett från 2004). Jag skulle inte vilja vara i Skellefteås sits. Oavsett hur det gått för Färjestad i serien är de ALLTID bra i slutspelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0