Jonas Junland och lite annat

Idag spelar HV mot AIK i Kinnarps. De flesta verkar vara väldigt exalterade över dagens match. Undrar om det är för att det är en kvällsmatch eller för att det är just AIK som HV möter. Det kan väl knappast vara det sistnämnda kan man tycka. SÅ roligt är det väl inte att möta seriens sämsta lag? Men lite avundsjuk på de som får se matchen på plats är jag nog ändå.

I torsdags tittade jag på Färjestad-HV. Många var upprörda efter matchen när HV förlorade, men jag tycker inte att de var så dåliga. De sköt 38 skott på bortaplan mot Färjestad. Även om inte skotten säger allt så är det ju ändå ett tecken på att de inte var helt utspelade. Det är ineffektiviteten som är problemet. När det lossnar så kommer allt bli bra.

Det jag minns mest från matchen är annars att Jonas Junland numera spelar i Färjestad. Det hade jag inte en aning om. Kul att den enda egna produkten Linköping någonsin haft i laget har gått till Färjestad. Härligt LHC!


Kommentarer
Postat av: John´J

2010-10-09 @ 14:30:21
Postat av: John´J

forsvarar_ward___han_blir_mobbad?sb%2Ck139683%2C1%2Cf%2C-1" rel="nofollow">http://svtplay.se/v/2183193/hockeykvall/wikegardforsvarar_ward___han_blir_mobbad?sb,k139683,1,f,-1



Detta är för min del det jag minns bäst från matchen. Skandal att han får bete sej på det viset, andersson.

Tror alla är exalterade över ajk-matchen för att det är "säkra" tre poäng.

Ha det så bra

2010-10-09 @ 14:32:04
Postat av: Therese Gustafsson

Det brukar snarare vara tvärtom. Det är ju de tuffa matcherna folk brukar se fram emot.

2010-10-21 @ 15:16:24
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Då har du även missat att LHC lipade ut på sin hemsida när Junland valde krita på för FBK. Dessutom blev Junland mordhotad av LHCs "finare" supportrar.

2010-10-21 @ 16:59:47
Postat av: Therese Gustafsson

Ja, det har jag totalt missat. Kan räkna på en hand de gångerna jag läst Expressen/Aftonbladet osv. sen jag flyttade till Berlin. Försöker hålla mig borta från allt hockeyrelaterat så jag inte saknar hockeyn för mycket.

2010-10-23 @ 01:19:20
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men det finns ju hockey i Berlin oxå :). Alltid bättre än ingen hockey alls :)

2010-10-25 @ 18:04:38
Postat av: Therese Gustafsson

Sant. Ska på hockey på lördag, ska bli sjukt skoj!

2010-10-27 @ 19:46:18
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0