Säsong 07/08 är ett minne blott...

Förra veckan hade HV sin första isträning och då startade officiellt den nya säsongen. Jag var förstås där. Voutilainen var först ut, men mycket mer än så la jag inte märke till. Allt var som vanligt.

Jag var inte alls lika taggad som jag var när jag satt där förra säsongen. Jag satt mest och tänkte "sist jag såg dem på isen var med guldmedaljer runt halsen...", och så vidare.

HV har dessutom redan hunnit spela tre träningsmatcher. De vann en och förlorade två. Alla tre spelades i Finland så jag har inte sett någon av dem (jag var i Finland en vecka för tidigt, oerhört dålig tajming). Jag har knappt hunnit fatta att det faktiskt spelas matcher, min hjärna är fortfarande inställd på sommar. Den första matchen glömde jag till och med bort.

Hade det varit år 2007 nu så hade jag definitivt inte glömt bort en match, trots att det endast är meningslösa träningsmatcher det handlar om. Men det är nog dags för mig att lägga förra säsongen till historien och se framåt. Även fast det känns sorgligt.

Det första ispasset inför säsong 2008/2009, den 4 augusti 2008.
Ispass nr.1 den 4 augusti. Fotograf: Daniel Gustafsson

Kommentarer
Postat av: Lasse

Men du...! Inte taggad...? Med tanke på förra säsongens bloggande så kan man ju tro att det är "fel" Therese som skriver detta... Men jag tror nog det ger sig.



Visst har jag rätt när jag tror att man kommer hitta dig igen. Inga problem... Rätt brukar jag ju ha, fast tvärtom. En som däremot KAN tippa är lillpucken... http://mackep.wordpress.com/

Av någon anledning slår han mig alltid när vi tippar...



Vi ser fram emot ditt snara uppvaknande, på riktigt så att säga, och visst är det kul med en RIKTIG blogg...?



Kör hårt...

2008-08-16 @ 10:44:35
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Therese Gustafsson

Jag tror också att det ger sig, men lika taggad som förra säsongen kommer jag inte att bli. Längtan efter ett guld är inte lika stor när man nyss har vunnit ett. Tyvärr.



Lillpucken lär knappast ha ärvt sin förmåga att tippa av dig. Istället borde han ge dig en lektion eller två. Han är grym!

2008-08-16 @ 18:56:50
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0