Tankar om gårdagen

I går spelade HV match i Timrå. Jag parkerade mig på O'learys där även halva laget befann sig. HV saknade nämligen åtta spelare om jag inte minns fel.

Med tanke på de förutsättningarna tycker jag att HV gjorde en bra match som de ska vara nöjda över. De hämtade upp ett 2-0-underläge till 2-2 och förlorade sedan i förlängning. Första perioden var klart godkänd och sedan blev HV bättre och bättre. I den tredje perioden var de enligt mig närmast en seger. Men sett till helheten var trots allt 2-2 rättvist. Icke att förglömma är att detta var 11:e matchen i rad som HV tog poäng. Jag har nästan glömt bort hur det känns att förlora. Vilket jag är rädd att få äta upp bara för att jag vågade skriva det.

I morgon är det dags för hemmamatch mot Brynäs, en match jag missar på grund av operation. Ska vi se det från den ljusa sidan så kommer jag därmed ha mer tid över för den här stackars bloggen som uppdaterats snålt den sista tiden. Förhoppningsvis samarbetar min internetuppkoppling med mig i morgon så att jag kan se matchen via webb-TV.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mackan

Idag hade HVTV faktiskt en bra genomgång med läkare Hassel om skadorna, äntligen! hehe.. Men det visste du nog redan ;-)



Hoppas att vi inte blir påminda om hur det känns att förlora idag då när du skrev en sån farlig mening i ditt inlägg här hehe;-)



Hoppas även din operation går bra och att ditt internet funkar så du får se matchen!

2008-12-06 @ 12:08:54
Postat av: Therese Gustafsson

Jag läste det, men tyvärr kan jag inte kolla på HVTV så jag vet fortfarande inte vad som sades. Sa han något intressant?



Tack så mycket! Operationen gick bra men jag kan inte se matchen. Förbannat!

2008-12-06 @ 17:32:37
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mackan

Nja, han sa för att sammanfatta lite att Hrdina, Staal och Halvardsson inte är att räkna med förrän efter nyår. NÄR efter nyår är oklart :-S Troligtvis är Staal spelklar först av den trion.

Hrdina fick ett träningsprogram att följa när han var i danmark vilket gjorde att han fick mer ont men det går tydligen ändå framåt.

Grillfors hand ska magnetröntgas om ett par dar.

Liv har tränat på is men är inte helt återställd i ljumsken. Ett par veckor kvar där.



Matchen idag var helt klart bra men HV är som vi vet alldeles för ineffektiva. Tycker ändå dom har bra avslut men puckjäveln vill bara inte in! Sett till spelet förtjänade HV en seger mest. Domare Lahti blåste sönder matchen från början av 3:e o framåt.



Bra att operationen gick som den skulle då i alla fall :-)

2008-12-06 @ 21:59:08
Postat av: Therese Gustafsson

Tack för rapporten! Lite lustigt att Staal troligtvis är den som är tillbaka först. Man är liksom van att han är skadad nu.



I dag kan man inte klaga på effektiviteten. Men fy fan vad dåligt att släppa in sex mål.

2008-12-08 @ 21:54:58
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0