CHL-äventyret är snart över...

Just nu borde jag befinna mig i Genéve i Schweiz. Det gör jag dock inte och jag tycker extremt synd om mig själv för att jag missade detta äventyr (som jag till och med redan betalat för) och framför allt dagens match i Bern förstås. Jag kan dessvärre konstatera att matchen inte var någon höjdare, efter några mycket upprörda rapporter från vänner som såg den. HV spelade uselt och förlorade med 7-5. Ett resultat jag faktiskt är en aning förvånad över. Jag var ganska säker på en seger med tanke på intrycket jag fick av Bern sist. I Kinnarps Arena så spelade HV ut dem totalt.

Dagens förlust innebär att HV inte har en chans att gå vidare till semifinal i Champions League. Jag tycker att det känns väldigt tråkigt, då CHL är något jag funnit roligt och spännande. Det har varit kul med lite omväxling. Framför allt att ha möjlighet att åka på bortamatcher runt om i Europa, även om det för min del "bara" blev en resa till Finland.

Jag trodde verkligen att HV hade en stor chans att gå vidare till semi. De fick en relativt "lätt" grupp och det började bra med en utklassning av Bern. I Finland gjorde HV en hyfsad match där de borde ha fått minst en poäng. Matchen i dag kan jag inte säga mycket om eftersom jag inte såg den, men hade HV fått ut det bästa av laget hade de vunnit i dag. Bern är ett lag HV ska slå.

Men för att se det positivt - HV har i alla fall hittills vunnit en match i CHL till skillnad från laget från silverstaden Linköping. Det känns som en seger i sig.

Kommentarer
Postat av: Daniel

När ska du tro på oss andra? LUOMA SUGER!!! Han gav bort målet som orsakade hela raset. När till och med Boustedt nämner detta så borde ni andra inse vilken jävla flopp han är! Jag måhända gnälla på Petrasek från och till, men det är när han förtjänar det. Men Mikko "finnjävel" Luoma förtjänar det hela tiden!!!



Det var rent pinsamt att se matchen. I andra perioden klarade jag fan inte av mer och bytte kanal. Snacka om att förnedra sig själva genom att släppa in FYRA mål i eget powerplay. FY FAN!



Men att CHL är slut stämmer ju inte riktigt. Chansen finns än men den är fan minimal. Men kan Bern spela som idag så kan de oxå slå Espoo. Men då måste även HV slå Espoo hemma å det ser jävligt avlägset ut om man ser till matchen igårkväll.

2008-11-13 @ 09:23:55
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Adam K

Vi får ändå komma ihåg att Hv har mött mästare från schweiz och ett bra lag från Finland med ett skadedrabbat Hv Om hv hade gått till semi med denna halvdanatrupp vore jättebra gjort. Hv kämpade inte bara mot motsåndarlagen utan mot sina skador som laget haft hela säsongen hitills. Det är en bra prestation i sig att spela ständigt underlägeset hela tidien inför varje match. Men den jag vill kritisera mest är väl Kenta?,Om han sett loma dålig så bänka han?. Varför sk aJohan davidsson spela mer vad han orkar den blundern han gör i matchen är av trötthet att vara på isen FÖR länge.



Men åter igen idag har hv två motståndare varje match.

2008-11-13 @ 18:31:41
Postat av: Tina

Precis som Danne säger är det inte helt kört. Själv tycker jag att chansen är långt ifrån körd!

Bern har chans att slå Espoo och Hv var ju nära att slå dem när vi var där ju så vi tar dem hemma! Oroa dig inte i onödan, Tessa! Och var glad att du slapp eländet! ;)

2008-11-13 @ 20:14:05
Postat av: Daniel

Adam K: Kom inte med ursäkten skador. Den håller inte längre. Igår var det minimalt med skador och ändå spelar de som krattor! Och mästare från Schweiz? Eh så vitt jag vet vann Zürich förra säsongen... och hade nu Bern varit mästare så hade det varit lika jävligt att förlora ändå eftersom HV spelar i den tredje bästa ligan i världen å de blev mästare i våras.

2008-11-14 @ 00:16:55
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

En sak till: Det var ju inte för intet LAINE skällde ut LUOMA igår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! När ens egen lagkamrat samt landsman skäller ut en är inte det nåt slags jävla tecken?

2008-11-14 @ 00:19:18
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Fredd

Sparka louma. Så fort som möjligt. Han är så mkt inte värd sin lön

2008-11-14 @ 04:34:17
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Jag har aldrig sagt att jag inte tycker att Luoma varit dålig den här säsongen. Jag anser också att han varit värdelös och gjort för många individuella misstag. Men det är det fler som har och jag vägrar fortfarande att behandla Luoma annorlunda än till exempel Davidsson som också gett bort puckar hit och dit de senaste matcherna.



Adam: Jag håller med till viss del men jag tycker ändå HV har en så pass bra trupp att de ska kunna gå till semi ganska enkelt. Den schweiziska ligan är ju klasser sämre än elitserien.



Tina: Tack för att du alltid är så positiv! Hoppas att ni hade roligt och inte saknade mig allt för mycket. :)



Daniel igen: Var och när skällde Laine ut Luoma? Detta har jag missat.

2008-11-14 @ 14:43:52
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag undrar om du å jag sett samma matcher ens? Luoma ger bort puckar ta mig fan hela tiden. Det är fan det minsta man kan säga om vår kapten!



Mitt under matchen, tror det var andra perioden, skakade först Laine på huvudet åt Luoma för att sedan tala om vad han tyckte!

2008-11-14 @ 16:31:45
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel, du vet att jag tycker om dig, men är du blind? Jag skrev ju ovan att jag tycker att Luoma varit precis lika dålig som du gör, men jag irriterar mig på att det blir ett sånt jävla liv. Han har varit dålig hela säsongen - punkt. Det räcker väl? Varför skylla varenda förlust på honom?



Hela laget spelar dåligt för tillfället. Davidsson gör misstag, Falk gör misstag, ALLA gör misstag! Sen om Davidsson gör 10 misstag per säsong och Luoma gör 100 spelar ingen roll enligt mig.

2008-11-14 @ 19:30:32
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det spelar väl en jävla roll på vilket sätt misstagen görs? I väldigt många fall har Luomas "misstag" orsakat en vändning eller en dolkstöt i ryggen och laget förlorat. Sådant har inte HV råd med på sin prekära plats i serien. Att med den truppen vi har ligga på 10 plats efter 20 spelade omgångar är inte acceptabelt. Att en av våra mest betalda spelare agerar som han spelade juniorhockey är definitivt acceptabelt.



Hade det varit någon annan i truppen som gjort något sånt här hade jag riktat samma intensiva irritation åt den spelaren.

2008-11-14 @ 23:29:08
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Daniel

*inte acceptabelt

2008-11-15 @ 11:06:16
URL: http://danyf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0