Chocktillstånd

Jag är väldigt förvånad för tillfället. Andreas Jämtin är klar för Linköping. Och jag är jävligt nyfiken på varför. Antingen var HV71 inte tillräckligt intresserade och tog för givet att Jämtin skulle välja HV framför LHC, eller så är det något annat. Jag kände mig säker på att om HV ville så skulle de få tillbaka Jämtin. Bland annat så finns ju Yared Hagos, en av Jämtins bästa vänner, i laget och de har alltid tjatat om att de vill spela tillsammans.

Nu blev det inte så och jag mår ärligt talat illa. Jävla Linköping!

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har varit sur på Stillman länge nu, detta var droppen. Jag såg fram emot att få hem Jämtin. Något är fel i klubben vi älskar.

2008-11-14 @ 15:14:19
Postat av: Mattias

Varför är "alla" övertygade om att Stillman har gjort ett misstag? Kan det helt enkelt inte vara så att Jämtin ville testa något nytt och således gick till LHC.



Visst, det kan väl ha varit så att HV erbjöd ett sämre alternativ ekonomiskt sett, men jag tycker inte Jämtin är värd 100-150k i månaden (jag har ingen aning om vad han tjänar i LHC, siffrorna är tagna ur luften).

2008-11-14 @ 15:24:59
Postat av: Viktoria

Jävligt oväntat. Fast jag visste ju att han inte skulle hamna hos oss, så egentligen spelar det mig ingen roll va han spelar, gillar honom inte hur som helst. ;)

2008-11-14 @ 15:53:20
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Johan: Vi vet ju faktiskt inte om detta är Stillmans fel. Han kanske gjorde allt han kunde för att få hit Jämtin. Kan bero på många olika orsaker att Jämtin valde LHC.



Mattias: Jag är inte övertygad om att det är Stillman som gjort fel och det kan mycket väl vara så som du säger, att Jämtin ville testa något nytt. Men om jag får säga vad jag tror, så är det som jag skrev i inlägget ovan. Det är lätt att ta för givet att en spelare har spelat här tidigare automatiskt kommer tillbaka när han återvänder från USA.

2008-11-14 @ 16:33:31
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Nej inte fan går man ut i media och säger att HV är den enda klubb vi förhandlar med för att sedan skriva på för LHC. ALDRIG! Jag är övertygad om att Stillman agerat på något sett som fått Jämtin att vända ryggen till.



Vet inte när jag verkligen mådde så här dåligt som jag gör nu! FY FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ängelholm har jag fan inte den minsta lust med nu!

2008-11-14 @ 16:33:50
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Johan

Therese: Jag köper det du säger. Jag är fortfarnde lite sur att mina favoriter från förra säsongen försvann och det kunde kanske inte Stillman göra något åt. Man har varit lite i obalans. Var helt säker på Jämtin till HV.

2008-11-14 @ 16:41:03
Postat av: josephzohn

Följer med spänning din faktajakt!!

Varför???

2008-11-14 @ 17:40:44
URL: http://josephzohn.blogspot.com
Postat av: Julia

Det är förjävligt! trodde att han valde Hv i första hand. Han är en svikare tycker jag!!!

2008-11-14 @ 18:49:33
Postat av: Magnus

Fy fan vad rätt åt er! Det är ju ni och några lag till som startat den här jävla pengarullningen i svensk hockey. Ni hyllar ju Angell det jäveln hade ju hur bra kontrakt med Brynäs dock bjöd Hv mer pengar och han försvann som en råtta. Sluta hyckla hv-fans!

2008-11-14 @ 19:07:07
Postat av: Therese Gustafsson

Daniel: Det var min första tanke också. Stillman har tidigare gjort uttalanden som "vi ska se över om vi kan ta in Jämtin", vilket jag tycker är dåligt. Jämtin ska ALLTID, OAVSETT om truppen är full eller inte, vara välkommen till HV. Nu kan det vara så att han kände sig mer välkommen i LHC och det är väldigt tråkigt.



Johan: Jag förstår dig. Jag är också väldigt besviken men det är onödigt att vara arg på någon när vi inte vet vad/vem som är orsaken till Jämtins flytt.



Josephzon: Du kanske har hört det redan, men det senaste ryktet är att Jämtin tydligen tog kontakt med LHC och ville bli erbjuden ett kontrakt. Är dock tveksam till om det stämmer.



Julia: Jag tänker inte kalla Jämtin för svikare innan jag vet säkert vad som ligger bakom, och det kommer ingen förmodligen aldrig få veta. Men visst, jag tycker också att det är lite dålig stil av honom.



Magnus: Vad yrar du om? Jag är väldigt tveksam till att Jämtin gick till LHC för pengarnas skull, då HV säkerligen kunde erbjuda minst lika mycket. Pengar kanske inte var orsaken till att Angell bytte upp sig till HV heller. Jag menar, det är inte så konstigt att han vill byta från ett lag som spelat i kvalserien till de regerande svenska mästarna.

2008-11-14 @ 19:24:58
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Lite sans och balans här, tack. Att folk sågar Stillman och Kenta till höger och vänster är inget annat än genuint löjligt. Visst, jag är också besviken över Jämtins klubbval, men vad säger att det är Stillmans fel? Kan mycket väl vara styrelsen som inte beviljat extra pengar till lönebudgeten. OM Hv vunnit mot Bern hade mer pengar flutit in, och eftersom dom verkade vänta ut resultatet i den matchen innan dom började snacka allvar med Jämtin så tror jag att det ligger till på det viset. Dom tänker nog mer på ekonomin än vad vi som inte har insyn i det gör. Och Stillmans värvningar har till största delen varit över mina förväntningar. Senast Kris Beech har ju varit en stor succé. Vem tog Åkerman till Elitserien? Ward? Voutilainen? Nej ta ett djupt andetag, räkna till 50(!) , kvickna till och börja STÖTTA Hv istället. Är det laget i ens hjärta så är man där, i med och motgång. Saker som man inte kan göra något åt ska man inte lägga allt för mycket energi på. Jag tror fortfarande på HV.

2008-11-14 @ 20:07:09
Postat av: Martin

Jämtin är ingen förstärkning bara en belastning. Vill ni spela 4-5 så fine by me. Ni skall se att Jämtin sumpar i slutspelet.

2008-11-14 @ 20:38:13
Postat av: fiddelino

Man mår ju dåligt när man ser det. Förstår inte, det finns verkligen ingen klubbkänsla längre. Visst Jämtin är ingen Ur-hvspelare men vafan. Linköping? usch!!

2008-11-14 @ 20:43:12
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Magnus

Taskig bortförklaring men du kanske har rätt, Jämtin kanske såg ett kvalserielag i Hv ;) Kom in i matchen istället för att yra.

2008-11-15 @ 03:29:47
Postat av: Mackan

Såg precis nyss att Jämtin valde LHC. Min reaktion är: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Om han nu nödvändigtvis skulle välja en annan klubb varför just jävla LHC???



Det är den klubben jag avskyr mest och att en retsticka som Jämtin "sviker" HV för LHC är bara hemskt och otäckt värre!



Dessutom är det jävligt synd på det viset att jag tycker HV behöver en spelartyp som Jämtin. Men nåt säger mig att det inte blir några fler nyförvärv denna säsongen. Fan! :-(

2008-11-15 @ 13:10:19
Postat av: Mackan

John´J: Tror i och för sig att du har en poäng med att det kanske hade blivit annorlunda om HV hade vunnit mot Bern. Styrelsen bestämmer det mesta om inte allt i slutändan och de ansåg väl att det inte var OK rent ekonomiskt att värva Jämtin.



Men nog fan finns det pengar till en sån värvning ändå! Jag står fast vid att HV behöver en sån spelartyp. Och igen, varför av alla klubbar skulle Jämtin välja just jävla LHC!?

2008-11-15 @ 13:27:21
Postat av: Homer Jay

Det är lapp på luckan i Ängelholm så man får hoppas spelet motsvarar ansamlingen av folk.

Dock ÄR det lite sent på kvällen då ett X extra antal gått ner innanför tofflorna så... det brukar inverka menligt på klacken.

Vad tippar bloggen?

Jag tror faktiskt på HV vinst trots hjärtat i Rögle.

2008-11-15 @ 13:45:10
URL: http://hograsitt.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Magnus: Det var ingen bortförklaring, det var ett konstaterande. Jag håller med om att bland annat HV har startat det du kallar för "pengarullningen", och det tycker jag är helt rätt. Svensk hockey konkurrerar just nu med ligor som har betydligt bättre resurser och då måste fantasisummor erbjudas för att elitserien ska ha en chans att hänga med. Sluta vara avundsjuka på 2000-talets framgångsrika klubbar. Hårt jobb ligger bakom dessa pengar. Fattiga Brynäs har mycket att lära av dessa!



Homer Jay: Verkar vara en bra stämning i Ängelholm. Synd att jag inte kunde vara på plats som planerat. Jag har faktiskt aldrig varit där. Det kanske är lite fegt att tippa när matchen redan börjat men att döma av det som hittills spelats så blir detta en jämn match. Kul att du tror på HV! De behöver verkligen en vinst.

2008-11-15 @ 19:31:54
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Tessa, sötnos.

"Verkar vara en bra stämning i Ängelholm. Synd att jag inte kunde vara på plats som planerat. Jag har faktiskt aldrig varit där. "

Kanske inte är så konstigt, är ju inte direkt tradition att lagen möts. ;)

Jag har ju varit där, men sen dess är det ombyggt. Tur det, jag var ju nämligen i en ladugård på en åker, typ.

2008-11-15 @ 22:39:39
URL: http://utanintresse.blogspot.com
Postat av: Magnus

Men sluta hyckla då och acceptera hockeyn av idag. Det finns inget hjärta hos dagens hockeyspelare. Det kanske finns det hos spelare som Ove Molin och Stefan Liv men fan inte hos gemene man.

2008-11-16 @ 01:39:31
Postat av: Therese Gustafsson

Martin: Jag hade kunnat ta ett par onödiga utvisningar hit och dit. Jämtin tillförde mycket till HV, alla som påstår annat vet inte vad de pratar om. Han gjorde alltid sitt bästa och det är för mig det viktigaste.



Viktoria: Det kan väl inte ha varit värre än innan ni byggde om er arena där uppe? Det är nämligen bland det värsta jag sett, helt ärligt. Jag blev chockad när jag var där första gången. :) EN damtoalett i hela arenan, hur överlevde ni?

2008-11-17 @ 02:02:44
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du är inte ensam om att må illa. Vi vill inte ha honom! För min och många andra LHC-supporters del från ni gärna plocka tillbaka honom.



Din hockeyblogg är förresten en av de roligaste att läsa.

2008-11-17 @ 10:36:57
URL: http://caveoframblings.blogspot.com
Postat av: Therese Gustafsson

Jag kan tänka mig att ni LHC-supportrar reagerar på ungefär samma sätt som jag gjorde när HV värvade Ledin. Men jag är säker på att det går över. Ge Jämtin ett par matcher sen kommer ni älska honom.



Roligt att höra, tack så mycket.

2008-11-17 @ 16:10:08
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Liza

Nu är det bevisat, Jämtin är ett SVIN !!

2008-11-18 @ 20:50:35
Postat av: Therese Gustafsson

Delvis, men som jag sagt innan så vet man inte vad som ligger bakom. Och han är ett svin som jag aldrig kommer kunna tycka illa om.

2008-11-18 @ 20:54:44
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0