Jag ska på hockey!

I dag känns det lite som dagen innan julafton. I morgon ska jag nämligen jag och mina kryckor på hockey, något som jag inte varit på en månad. Jag skäms nästan att erkänna det men det var, tro det eller inte, fem veckor sedan jag var i Kinnarps Arena. Det har varit oerhört jobbigt och frustrerande att missa så många matcher. Vissa har svårt att relatera till det men när man ser så många matcher på plats per säsong så får man liksom "ångest" av att missa en.

Nu har jag missat typ tio matcher i rad och klarar mig inte utan hockey längre. Jag är dock tvungen att sitta i morgon. I normala fall tycker jag att det är skönt att sitta men nu saknar jag verkligen ståplats. Det lär nog tyvärr dröja ett tag till innan jag kan sätta min fot där.

På tal om ingenting så har HV plockat hem Mattias Tedenby från Oskarshamn. Det är verkligen på tiden tycker jag. Jag hoppas att HV använder Tedenby på det sätt han ska användas och att de ger honom den speltid han behöver. Det är faktiskt HV:s "fel" att Tedenby inte blommat ut i Elitserien ännu, då de inte använt honom på rätt sätt.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Men alltså... Vad gjorde du i Finland egentligen...?

2008-11-26 @ 21:47:25
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Therese Gustafsson

Jag såg HV förlora mot Espoo bland annat. Och så ramlade jag och skar upp benet på ett par glasbitar. Själva såret har jag dock inte några problem med utan det måste ha hänt något annat vid olyckan. Har nämligen inte kunnat gå sen dess, kan inte ens sätta ner foten. Den fantastiska svenska sjukvården håller på att reda ut detta, så fortsättning följer när de lyckats komma fram till något.



Jag rekommenderar för övrigt ingen att åka till Finland.

2008-11-27 @ 00:13:07
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0