Jan Hrdinas hemliga skada

I går hade jag ett samtal om Jan Hrdina. Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt att HV inte ger oss supportrar någon information om honom över huvud taget. När han först blev skadad fick vi svaret att det var "dag för dag" som gällde för honom. Därefter ändrades informationen till "vecka för vecka". Sen dess har inte vi fått höra ett skit.

Nu har det gått minst en månad och Hrdina är fortfarande inte tillbaka. HV har värvat Beech som är en bra ersättare, men trots det vill jag förstås ha tillbaka Hrdina. Han är en av mina favoritspelare (som jag i och för sig säger om halva laget men ändå) och betyder mycket för laget. Jag vill åtminstone veta vad som händer och inte bara höra på en massa spekulationer om att han kanske inte kommer återvända över huvud taget.

Expressen skrev en artikel här om dagen som avslöjade att Hrdina skulle till Danmark för att kolla upp sin mystiska skada. Det är tråkigt att vi enbart får höra saker via kvällstidningarna. Varför kan inte HV bara uppdatera om läget?

Jag misstänker för övrigt att det är mitt fel att Hrdina är skadad. Innan säsongen började funderade jag nämligen på att köpa en T-shirt och trycka hans namn på. Det är dömt att misslyckas. När jag beställde en tröja med Mika Hannulas namn på för något år sedan så hann den inte ens komma fram innan Hannula gjort sitt i HV. Ser ni sambandet?

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tryckte upp en egen Lance Ward t-shirt och då drog han till Tyskland. Skulle aldrig tryckt upp den...jag vill ha honom kvar i HV.

2008-11-04 @ 15:28:22
Postat av: Therese Gustafsson

Du ser, där har vi anledningen till att Ward lämnade. Jag saknar honom.

2008-11-04 @ 16:06:07
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Mackan

Håller med dig fullständigt, varför kan inte HV genom hemsidan förklara/uppdatera läget med skadade spelare oftare?

Tycker dock att det har blivit lite bättre med sånt senaste två säsongerna(typ).

Men ändå som med Hrdina då, väldigt knapphändig info och då börjar folk naturligtvis spekulera hit och dit. Vilket bara leder till massa dumma rykten. Nä fan, ut med info direkt och uppdatera direkt.



Och apropå dumma rykten och Lance Ward(ovan) så snackas det om att han är på väg till Timrå.. Hoppas jag verkligen inte:-( Men till HV kan han ju inte komma eftersom kvoten av icke europeiska spelare är fylld med Angell och Beech nu.

2008-11-04 @ 16:33:13
Postat av: Therese Gustafsson

Jag tycker också att de har blivit bättre om man bortser från det här med Hrdina. Även om de inte vet NÄR han kommer tillbaka så kan de ändå berätta hur det står till. Som du säger så resulterar dålig info i en massa spekulationer.



Ryktet om Ward till Timrå är inte jag heller glad över. Jag vill inte möta Ward.

2008-11-04 @ 19:20:10
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: John´J

Tomas Ros skriver i sin blogg på aftonbladet att han haft kontakt med Lance via sms och Lance skrev att han inte skulle till Sverige.

Kul att läsa om alla som saknar Ward nu när han inte är kvar i HV. När han var här så var det många som inte ville se honom i laget. Jag vill helst ha tillbaks honom genast, men vill samtidigt ha både Beech och Angell kvar. Hur löser man det? Fixa svenskt pass till Angell, han har ju ändå bott i sverige i, vad blir det, 5 år?

2008-11-05 @ 12:18:37
Postat av: Therese Gustafsson

Jag har alltid gillat Ward, även när han fanns i laget. Däremot finns det som du säger många andra som inte hade den uppfattningen då. Men man brukar inte sakna något förrän den/det är borta...



Jag ger dig som uppdrag att fixa svenskt pass till Angell. :)

2008-11-05 @ 15:40:34
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristofer

Jag har varit med om något värre.





Köpte en matchtröja med Huusko, någon månad senare slutade han.

Sedan köpte jag en Hannula matchtröja, alla vet vad som hände sen.

och nu, den senaste tröjan är såklart.. Hrdina..

2008-11-05 @ 22:15:01
Postat av: Therese Gustafsson

Hur känns det att vara orsaken till tre tunga spelarförluster för HV?

2008-11-05 @ 22:38:46
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0