HV-hjärtat gör ont

"Hemmaveckan" startade inte alls bra. HV fick visserligen en poäng mot Djurgården, men det spelet som visades upp var allt annat än godkänt. Å andra sidan har vi kommit till det läget då varje poäng är viktig och med tanke på att det blivit allt för många nollpoängare den här säsongen så kanske man bör vara glad över en poäng.

Men hur som helst, HV gjorde en dålig match. Och inte heller den här gången lyckades de göra första målet i matchen, trots två powerplay i inledningen. Det jag tycker är det värsta är dock att HV sammanlagt endast sköt 22 skott jämfört med Djurgårdens 32. Att ett bortalag får komma hit och skjuta 32 skott tycker jag är för jävligt. Det hade aldrig hänt för ett år sedan.

Jag lider just nu. HV har spelat 14 matcher, varav minst 10 av dem varit rent av usla. Jag trodde att vändningen kom för någon vecka sedan men nu är vi tillbaka på ruta ett och HV ligger med nöd och näppe på en åttondeplats. Det svider i mitt HV-hjärta.

Trots det så fortsätter jag att vänta på vändningen. På torsdag är det vinst som gäller!


Kommentarer
Postat av: Anders

Idag vänder det, första målet och stabil seger! Hoppas på full fart från start, så att vi aldrig ger SSK en chans, nu när jag äntligen får se en match på plats... Kom igen nu HV!!!

2008-10-23 @ 07:56:25
Postat av: Therese Gustafsson

Hoppas verkligen att du har rätt. Kul att du är på plats. Det kanske ger tur.

2008-10-23 @ 14:17:53
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Daniel

En match till får du det lugnt om öronen... Men på lördag då jävlar är jag tillbaka! Större, starkare å troligtvis fullare! Rösten ska nu sparas ordentligt tills på lördagkväll...



Kom igen slå nu SSK. VILL se första målet kommer från HV-klubba i SSK-målet!

2008-10-23 @ 15:56:16
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Det ska bli härligt att ha dig tillbaka. Kan du inte stanna här sen?



Jag ville också se HV göra första målet, men ICKE. Detta börjar bli läskigt.

2008-10-24 @ 08:47:38
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0