Plötsligt känns livet lättare...

För ungefär en vecka sen låg HV på tioende plats i tabellen och allt kändes ganska hopplöst. Nu ser läget helt plötsligt mycket ljusare ut. En vinst mot Djurgården och en mot MODO senare, plus en Champions League-vinst, så ligger HV femma. De tre senaste matcherna har varit riktigt bra och stabila och för första gången den här säsongen har HV vunnit flera matcher i rad.

Gårdagens match mot MODO var en stabil laginsats. Imponerande att vinna med 5-1 i Swedbank Arena. Starten på matchen såg dock ut som i de tidigare den här säsongen - HV var inte beredda och MODO gjorde första målet efter 41 sekunder. Just då ville jag lägga mig ner och dö, men HV tog över efter det ögonblicket och jag behövde inte ens bli nervös.

Swedbank Arena verkar vara något av en lyckoarena för HV. Om jag minns rätt vann de alla matcher där uppe ifjol och även säsongen innan det också.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Och tänk att för bara 2 omgångar sen tyckte folk att det var kris och panik för HV haha.

Skönt att jag fick rätt i det jag skrev för ett tag sen;-) Nåja, än så länge i alla fall. Det kan ju förstås vända upp o ner ett par gånger till under serielunken.

Har dock en bra känsla för denna säsongen:-)

2008-10-11 @ 12:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0