Två spelare rikare

I dag anlände Nicholas Angell och Kris Beech till Jönköping. De har redan hunnit ha sin första isträning med resten av laget (även fast Angell i och för sig var med även i Nordic Trophy) och i morgon gör de debut mot Färjestad. HV har uppmärksammat deras ankomst väl och har både ett bildspel med bilder från deras första träning samt intervjuer med dem i HVTV.

Jag blev inte överlycklig när jag hörde att HV värvat Angell för ett par månader sen. Jag har nämligen aldrig sett honom som en toppback, även fast han har gjort ett par bra säsonger i Brynäs. Men det finns inte många skickliga, offensiva backar att få tag på och nu så här i efterhand tycker jag att HV gjort en bra värvning. Angell blir ingen Åkerman, men jag tror att han, som den högerskytt han är, ändå blir ett välkommet tillskott i HV:s redan nu suveräna powerplay.

Beech har jag en desto mer positiv inställning till. Med tanke på att min magkänsla i stort sett alltid har fel så borde vi i och för sig se detta som ett varningstecken, men ändå. Jag tror att Beech till en början kommer att vara rätt anonym, ungefär som Hrdina var den första tiden i HV. Men ju längre tiden går, ju bättre kommer han att bli. Jag tror att HV har hittat en stjärna.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Intressant. Är inte Hrdina och Beech två oliak spelartyper? Bar en fråga ej i negativ benämning.

2008-10-14 @ 13:10:27
Postat av: Therese Gustafsson

Inte en aning. Har aldrig sett Beech spela så jag vet inte hur han är. Oavsett vad så tror jag att det tar ett tag innan han visar sig från sin bästa sida.

2008-10-14 @ 13:24:11
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Beech kommer va en stor tillgång hos HV skulle faktiskt säga att han är bättre än Hrdina och Davidsson kanske inte nu direkt men ge han ett par matcher kommer ni ha en av seriens absolut bästa centrar. Hade gärna sett honom i Luleå men den ekonomin finns tyvärr inte i mitt kära Luleå



Starkt av HV bra jobbat Stillman

2008-10-14 @ 18:05:15
URL: http://luleait.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Hoppas att du har rätt.

2008-10-14 @ 21:17:44
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0