En kväll i Södertälje

I går var jag i Axa Sports Center. HV startade matchen mot Södertälje uselt men gjorde en okej andra och tredje period. Matchen slutade till slut 3-3.

Efter första perioden stod det 2-0 till Södertälje och jag blev lite orolig. Men HV tog över matchen med tre raka mål i den andra perioden. Efter det kändes det som att en efterlängtad seger var nära. Södertälje förstörde dock den känslan genom att göra 3-3 på ett straffslag.

***

Hrdina spelade inte. Det sades att han hade fått magsjuka, vilket jag inte trodde på. Med tanke på att Hrdina blev bänkad i sista perioden i söndags kändes det som att magsjuka bara var en bortförklaring för ännu en petning. Men i dag ändrades hans tillstånd från magsjuka till ryggproblem, så mina misstankar är nu borta.

HV har förresten drabbats av väldigt mycket skador i inledningen av säsongen. Hrdina, Fredriksson, Johansson, Staal, Halvardsson och Torp är skadade just nu. Det känns oerhört tråkigt.

***

Publiksiffran i Axa Sports Center var 3318. När man ser en sådan siffra är min första tanke att Södertälje inte förtjänar ett elitserielag. All heder till de människor som var där, men jag undrar vad som egentligen krävs för att fler ska skippa TV-soffan och ta sig dit. Södertälje har ett bättre lag än på länge och har startat säsongen bra. Räcker inte det?

Jag var besviken över den "dåliga" publiksiffran (6893) i söndags när HV mötte Brynäs. Det fattades 100 personer, vilket är väldigt ovanligt i Kinnarps Arena. Jag borde i stället ha varit glad över att HV inte har det lika illa som vissa andra lag.

Kommentarer
Postat av: Stonecastle

Tyvärr säljer inte SSK så många säsongskort. Vi har väldigt många "marginalbesökare" och när inte de kommer är det ca 3000 i hallen. Generellt är det mindre folk när det är måndags/tisdagsmatcher och HV 71 har genom historien inte varit något publiklag i Scaniarinken. Sen var det två dagar till lön vilket kan spela in lite också.



Det är fortfarande negativt snack i Södertälje om SSK trots den fina säsongsstarten. Vi har ju inte varit något stabilt elitserielag sedan slutet av 80-talet och förra säsongen vann vi endast 9 hemmamatcher av 27.... Så du ska vara jäkligt tacksam över hur läget är i Kinnarps Arena. Där är det ju fullt nästan varje match och man säljer väl rätt mycket säsongskort? Synd bara att man var typisk Smålänsk när man byggde arenan och inte gjorde den större, men det finns väl planer på att bygga ut den tror jag.

2008-09-25 @ 11:51:31
Postat av: Therese Gustafsson

Tråkigt att det är så som du säger.



HV brukar minst sälja 5500 säsongskort, vilket gör att det enbart finns 1500 biljetter kvar efter det. HV har, om man jämför med vissa andra lag, en liten arena. Tror till och med att det finns allsvenska lag som har större. Men det finns planer på att bygga ut den. Det har i och för sig sagts länge, så frågan är när det sker.

2008-09-25 @ 13:37:01
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0