Halvardsson ger inte upp

Säsongen har knappt börjat men HV har redan ett antal spelare på skadelistan. En av dem är Johan Halvardsson. Han har mer eller mindre varit knäskadad 1½ år. Jag minns matchen han blev skadad väldigt väl. Det var i januari 2007 uppe i Skellefteå, första gången jag var där. Redan när han klev av isen insåg jag att det var en allvarlig skada.

Det har rapporterats hit och dit om att hans karriär skulle vara över, men till Expressen sa han här om dagen att han inte tänker ge upp såvida inte läkarna säger att karriären är körd.

***

På tal om inget. I stort sett alla tippar Södertälje högt upp i tabellen. Jag har till och med sett att vissa tippat dem på fjärdeplats (!). Vad har jag missat? Så bra är de väl inte om man jämför med de andra lagen? Om Södertälje hamnar ovanför HV i tabellen ska jag överväga att byta lag.


Kommentarer
Postat av: Stonecastle

Har du någon personlig vandetta mot Södertälje? Jämnt när du nämner oss är det negativa tankar. Ska bli kul att åka till Jönköping i jul, kanske har du bytt åsikt om vårat lag då när serien har satt sig lite.

2008-09-19 @ 14:28:47
Postat av: Therese Gustafsson

Absolut inte. De lagen jag känner en viss "hatkärlek" för är topplag som Frölunda, Färjestad och Linköping. Södertälje har varit för dåliga på 2000-talet för att jag ska känna någon rivalitet gentemot dem.



Jag tror inte att Södertälje blir lika bra som de flesta tror. Det har inget att göra med huruvida jag har något emot dem eller inte. Jag "hatar" ju Linköping, ändå tror jag att de tar guldet. Kan för övrigt inte minnas att jag pratat negativt om Södertälje tidigare. Var har du sett det?

2008-09-19 @ 15:00:42
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Stonecastle

22/8:

"Jag möter utan tvekan hellre ett tråkigt lag som Södertälje än Helsingfors"



21/4:

" Allt det här hade inte betytt lika mycket om jag själv inte hade fått äran att uppleva den tråkiga matchen mot Södertälje i omgång 37"



OK, det kanske inte var så mycket negativt, men lite i varje fall... Och du är för övrigt inte ensam om att hata LHC.... :)



Välkommen till Scaniarinken på tisdag förresten, det är ju SSK-HV då. Per Gustafsson verkar het, vi får skicka Robert Carlsson på honom, han har ju tacklat sönder honom förr... (tror det var säsongen 04/05).

2008-09-21 @ 14:18:19
Postat av: Therese Gustafsson

OK, det där var kanske lite negativt. Men som sagt, jag har inget emot själva klubben. Det jag däremot tycker är tråkigt är sättet som laget spelar på. Södertälje är duktiga defensivt och spelar oftast så. Det är inte så roligt för publiken.



Tack! Vi är en minibuss som åker upp. Jag gillar Scaniarinken. Du ser, jag kan faktiskt säga positiva saker också. :)

2008-09-21 @ 23:57:28
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0