Besvikelse

Jag är så jävla besviken. HV förlorade mot Brynäs. HV skapade inte många chanser över huvud taget, och det är i sådana matcher man står och funderar över varför man gillar ishockey.

***

Brynäs spelade precis som de brukar. Smart och effektivt men fruktansvärt tråkigt. Brynäs tränare sa efter matchen att han tycker att de var fantastiska. Om Brynäs var fantastiska i den här matchen så vill jag knappt veta hur uselt de spelar när de är dåliga. Jag tycker att de var medelmåttiga i dag, men förtjänade helt klart segern.

***

Pelle Gustafsson gjorde inget poäng, trots vår fina banderoll där det stod "38 ÅR UNG, PELLE ÄR VÅR KUNG" som vi fixade i går kväll. Jag kan tyvärr inte ladda upp bilder i bloggen av någon konstig anledning, men det finns en bild på banderollen i bloggen på HV:s hemsida.

***

Kenta bänkade Jan Hrdina i tredje perioden, med motiveringen "han bidrog inte". Helt rätt! Den som inte bidrar med något ska bänkas, oavsett vem det är. Jag hoppas att bänkningen får en positiv effekt på Hrdina, som är en av mina favoritspelare.

Kommentarer
Postat av: syrran

Men snälla lillasyster..Brynäs gjorde faktiskt en riktigt bra match,förutom sista perioden.Dom kämpade verkligen,och det ger resultat.Dom var verkligen värd att vinna denna match.Och jag tycker Hv spelade en bra match med många målchanser.Men markström stängde igen butiken helt klart!

Ni vinner på tisdag ska du se...Lycka till..

Kram systeryster.

2008-09-22 @ 11:18:08
Postat av: Therese Gustafsson

HV gjorde definitivt inte någon bra match. Jag har mycket högre krav på dem än så. De hängde ju inte alls med i den första och andra perioden.



Brynäs var, som jag skrev, värda segern. De kämpade absolut. Men jag är säker på att de kan ännu bättre, så jag tycker att man har lite väl låga krav om man anser att de gjorde en riktigt bra match i går.

2008-09-22 @ 13:42:07
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: syrran

Jo Brynäs kan bättre,även HV.Men jag tycker Hv gjorde en godkänd match!Men som Davidsson sa:Vi möter ett bra lag,det kan man inte sticka under stolen med..hehe

2008-09-22 @ 13:52:22
Postat av: Therese Gustafsson

Säsongen är lång. Jag tror det är bäst att vänta med att uttala sig om vilka lag som är bra eller inte. Men serien kommer definitivt att bli jämn.



Grattis till segern förresten.

2008-09-23 @ 00:40:36
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: syrran

Ja den är lång den som sagt var!

Tack så väldigt mycket för det..det var riktigt skönt att vinna kan jag lova.Men ny match ikväll.Lycka till ikväll...

vi hörs...Kram kram

2008-09-23 @ 12:05:44
Postat av: - | | Carro | | -

Äsch, precis som HV kan bättre så kan även Brynäs..viktigaste är att vinna i slutändan ändå eller hur ? Och det gjorde BIF.

2008-09-23 @ 22:35:12
URL: http://knifetown.blogg.se/
Postat av: syrran

ja så är det Carro..Det viktigaste är att vinna!

Poängen är alltid viktiga,så det var riktigt skönt att vinna som sagt var..

Ha de så gött..

2008-09-24 @ 07:37:38
Postat av: Therese Gustafsson

Syrran: Tack! Det gick ju lite bättre i går, men fortfarande ingen seger.



Carro: Absolut, och det var precis det jag skrev. Brynäs kan bättre, så att påstå att de var "fantastiska" i söndags är att ta i. I slutändan är det viktigaste att vinna ja, men eftersom detta är en blogg så räcker det inte med att skriva "Brynäs vann, klart slut". Jag skriver ner mina tankar och åsikter.

2008-09-24 @ 15:20:04
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: syrran

Det är väl ingen som påstått att Brynäs var "FANTASTISKA"heller...eller?Men en bra match gjorde dom!

2008-09-26 @ 10:56:35
Postat av: syrran

jaha...det var tränaren som sagt det...jaja,men dom säger mycket dom!!

2008-09-26 @ 11:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0