"Artisten" Angell

Fick via HV:s hemsida se att Nicholas Angell, backen som anländer till HV om en månad, i går gjorde mål i klubben där han startar sin säsong - norska Stavanger. Angell kommer säkert att tillföra HV en hel del, och helst av allt så skulle jag vilja att det blev oktober redan nu så att han kunde ansluta till den övriga truppen. Men jag ställer mig fortfarande frågande till varför HV tar in honom som en "artistspelare".

För det första så anser jag att det ultimata är att ha alla spelare tillgänliga redan från start och att därmed slippa gå runt och vänta på någon i tio matcher. För det andra är Angell ingen världsstjärna som ska ha en sån bra lön att HV inte har råd att betala för honom under en hel säsong.

Men nu är det som det är och vi får följa Angells äventyr i Norge än så länge. Misstänker att det inte är den bästa uppladdningen direkt. Hockey är väl inte Norges starka sida, om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0