Mot Södertälje!

I dag är det matchdag igen. Jag känner mig helt lyrisk över det, trots att det är en vanlig vardagsmatch mot Södertälje som står på schemat. HV har två raka förluster bakom sig. Hade de inte startat sin säsong med att spela omgång 7 mot Frölunda så hade de just nu stått på noll poäng, vilket jag som är pessimist inte kan låta bli att tänka på. Vinst i kväll känns därför viktigt. Alla vet vad en dålig start på säsongen kan betyda.

Jag fick för ett par dagar sen en fråga om jag har något emot Södertälje, eftersom jag ofta skriver negativt om dem. Mitt svar är att jag inte har något emot Södertälje som klubb (undantag när HV möter dem förstås) - däremot ogillar jag sättet de spelar på. De är starka defensivt och lever mer eller mindre på att de är duktiga på att försvara sig. HV brukar ha svårt för sådana lag, och jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att titta på sådana matcher.

Det ska trots det bli roligt att åka upp till Södertälje. Avståndet är bekvämt (ca. 30 mil) och jag gillar Axa Sports Center. Håll tummarna för att vi får åka hem nöjda och glada.

Kommentarer
Postat av: Anders

Håller alla mina tummar! Spännande o se vad nyförvärvet går för!

2008-09-23 @ 15:03:15
Postat av: Stonecastle

Tyvärr lite folk i Scaniarinken, men det var en helt OK match. Hade Cibak gjort 3-1 i andra perioden då han hade öppen kasse hade nog SSK stängt matchen. Johan Davidsson var annars matchens gigant. Och lite småkul att Per Gustafsson gjorde mål igen, känns som alla hans mål har sett likadana ut? Han kommer smygande på kanten och får en smörpass av Davidsson i PP-spel. Du får väl se till att hålla en tumme på SSK i morgon, vi ska åka till Slakapacket då...

2008-09-24 @ 12:34:26
Postat av: Therese Gustafsson

Anders: Nyförvärvet såg lite darrig ut. Men med tanke på att han inte spelat match på ett tag så är det förståeligt.



Stonecastle: Jag tycker att det är konstigt att det var så lite folk på plats. Södertälje har ju börjat säsongen bra. Vad krävs för att folk ska komma?



Du har rätt, Gustafssons mål har alla sett likadana ut. Anledningen till att han gjort så många mål den här säsongen är helt klart att han spelar i en bättre kedja nu än förra säsongen. Med Davidsson som center kan inget gå fel.



Jag håller absolut en tumme för SSK i morgon!

2008-09-24 @ 15:11:52
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0