Räkna inte ut HV

I kväll startar som sagt SM-finalen och vissa verkar tro att Färjestad har guldet hemma. Det är vågat att räkna ut HV redan innan det hela börjat. Ni alla här inne har mitt ord på att Färjestad INTE kommer vinna fyra raka matcher mot HV.
 

Jag är imponerad över Färjestads segersvit och deras enkla resa mot finalen. Det kan dock lätt glömmas bort vilket motstånd de har haft. All heder till Brynäs och Skellefteå, men innan säsongen började var detta två lag som var mer eller mindre kvalseriemässiga enligt vissa. Det var en bragd av Skellefteå att över huvud taget ta sig vidare till semifinal.


Visserligen så är jag en aning enögd, men jag anser att det är en viss skillnad på att möta HV. Dessutom ser jag det inte som en stor nackdel att HV har spelat fler matcher än Färjestad. Förra året var samma snack uppe när HV mötte Linköping. De sistnämnda hade utklassat allt motstånd till finalen och vilat en hel del, men när det väl gällde så spelade inte det någon roll.


Räkna inte ut HV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0