HV71. vs Spark BK

I kväll är det dags för den sista matchen i grundserien. HV möter Rögle "spark" BK i Kinnarps Arena. Rögle har ingenting att spela för medans HV kämpar för att komma så högt upp i tabellen som möjligt. I dag håller jag tummarna för att Frölunda och Linköping förlorar. Om det sker samtidigt som HV vinner sin match, slutar HV tvåa i tabellen.

Den här säsongen har varit jävligt konstig med både upp- och nedgångar. Jag är stolt över att HV, trots den rätt dåliga inledningen, finns bland topplagen ännu ett år och att de har visat att de fortfarande är att räkna med. Jag hoppas och tror att de avslutar grundserien på bästa sätt, sedan är det dags att se fram emot det kommande slutspelet.

Kommentarer
Postat av: Japp

Vi förblev fyra, även om vi var uppe på andra plats efter första perioden. Nåja.. det var denna grundserie det. Längtar tills slutspel allaredan men är inte helt hundra på guld igen, däremot känner jag mig mer säker på ett guld nästa säsong :)

2009-03-01 @ 01:58:47
Postat av: Kristoffer

Ni har också gjort ett "fuskmål" på spark så..

2009-03-01 @ 03:22:17
Postat av: Funck

Äntligen slutspel..nu börjar det på riktigt! Heja HÅÅÅVE!

2009-03-01 @ 19:07:23
URL: http://www.jonkopingsidrotten.se
Postat av: Daniel

Vilken tur att Luleå kom femma så du slipper skämmas...

2009-03-01 @ 19:19:07
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Japp: Jag längtar till slutspelet men samtidigt inte, för det innebär ju att allt är slut snart. Är som dig lite osäker angående guldet. Tror absolut att HV har en stor chans, men det känns ovisst. Vem som helst av de fyra första kan bli mästare, tror jag.



Kristoffer: Det har nog alla lag gjort, men inte ett lika uppenbart mål som Rögle. Denna diskussion har vi dock redan haft så ingen idé att dra upp den igen. Grattis till seriesegern.



Funck: Sant, dags att ta fram den extra tändvätskan och köra på.



Daniel: Jag är ärligt talat lättad. Alla fyra "storlag" i toppen, precis som det ska vara.

2009-03-01 @ 19:50:03
URL: http://hv71.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

VI har då inte gjort ett enda sparkmål. Tack!

2009-03-02 @ 02:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0